TOP 10: Prierez najlepších a najzásadnejších skladieb Apexa


 

30. septembra zasiahla drum n bassový svet veľmi smutná správa. Zomrel jeden z najlepších producentov v rámci dnb teda Apex vlastným menom Robert Dickeson. Podľa všetkých informácii spáchal samovraždu, ale že prečo sa pravdepodobne možno nedozvieme. Dokázal byť nielen ako samostatná jednotka ale bol aj súčasťou dua Unknown Error. Nejaké skladby tvoril aj pod pseudonymom Robert Oaks. Dokázal ovplyvniť veľkú časť producentov v rámci dnb a sám vytváral melodické a priam až temné beaty. Veľká časť ľudí v rámci dnb ho považuje za legendu vo svojom žánri a o to silnejšia je táto strata. Ale ohľadom na všetky okolnosti by som rád vzdal hold legende a priblížil ľudom jednotlivé skladby.

10. Apex – Inner Space

Ja som Apexa začal prakticky počúvať od tejto skladby a o to viac mi bol drum n bass bližší. Táto skladba je veľmi príjemnou terapiou a je spojená s úžasnou melodickosťou. Pri tej skladbe ako by som cítil že som niekde vo vesmíre a pozerám na okolité planéty okolo seba. Celkovo táto skladba nie je čisto drum n bassová ale cítim tam veľmi silné prvky drumstepu a o to viac je tempo skladby iné.

 

9. Apex – String Theory

Jedna z mojich najobľúbenejších skladieb má taký klasicky začiatok a potom to naberie obrátky. Apex v nej ukázal že je vynikajúci producent a dokáže spraviť akýkoľvek beat. Vždy ma vie táto skladba upokojiť a zároveň pôsobí antistresovo. Aj po určitej dobe stále táto skladba neomrzí a dodnes patrí k tým najlepším.

8. Unknown Error – Alone

Unknown Error patrili medzi tú starú školu drum n bassu a ukazovali ako sa to robí. Táto skladba mi príde s ich tvorby snáď najkomplexnejšia. Proste sa nemožno čudovať že prečo sú takými legendami vo svojom žánri. Proste viem že táto skladba nikdy neomrzí a to ju môže človek počúvať v akékoľvek obdobie.

7. Unknown Error – Sucker Punch

Ako som spomínal tak Unknown Error netvorili čisto len melodické skladby. Táto skladba patrí zvukovo k tým najtvrdším a predstavuje ten surový zvuk klasického dnb. Veľká časť ľudí by na tento zvuk tancovala a poriadne sa vyšantila. Ľudia čo si nejakým spôsobom melodické dnb, tak si toto tvrdé dnb zamilujú okamžite.

 

6. Robert Oaks – My Shadow

Málokto vedel že Apex pod iným menom robil úplne odlišný štýl a odbočil zo žánru. Ale pri tom odbočení sa napriek tomu snažil medzi tou masou producentov nejako odlíšiť a zanechať ten svoj klasický rukopis. Na to že tam nie je počuť ten klasický dnb, tak mu to nijakým spôsobom neuškodilo.

5. Robert Oaks – Apparitions

Už pomaličky som v polovici rebríčka a táto skladba určite patrí k tým najlepším. Robert ukázal že vie tvoriť aj s dávkou minimalizmu a že nestojí na jednom mieste. Príjemne sa táto skladba počúva a určite patrí k tým najucelenejším.

4. London Elektricity – Just One Second (feat. Elsa Esmeralda) [Apex Remix]

Apex nebol iba fantastickým producentom, ale bol aj fantastickým remixérom. Potvrdil to v tomto vynikajúcom remixe pre veľmi talentované zoskupenie London Elektricity. Môže povedať že samotná skladba v tomto prevedení je oveľa lepšia než v tom pôvodnom.

3. Unknown Error – The Yearning

Túto skladbu považujem za tú najzásadnejšiu, lebo ovplyvnila veľa producentov robiť melodický dnb. Je stále klenotom a dodnes patrí k tým najviac legendárnym. Páči sa mi na nej že je zo všetkých skladieb najviac melodická a najúdernejšia.

2. Apex – Falling

Mal som veľkú dilemu že akú skladbu dám na druhé miesto a bolo to pre mňa nesmierne ťažké. Ale môžem dodať že toto je pre mňa absolútne najlepšia skladba čo som počul. Je melodická a je dokonalým majstrovským dielom ktoré je veľmi ťažké nejakým spôsobom prekonať.

 

Unknown Error – Lost Dreams

Bolo pre mňa veľmi ťažké vybrať nejakú skladbu kde bol Apex samostatne, pod iným menom alebo v skupine. A túto skladbu vnímam ako najviac prelomovú a zároveň najviac emočnú. Ale som vďačný že určité skladby existujú a táto patrí medzi úplne najlepšie.

BONUS: Apex Tribute Mix

Ak som zabudol nejaké skladby dať do rebríčka a prípadne sa tam nevošli, tak tu je zoznam všetkých najzásadnejších skladieb. Myslím si že tento mix patrí k tomu úplne najlepšiemu a vďaka nemu si ľudia dokázali uctili pamiatku legendy dnb. Ja si myslím že veľká časť ľudí na Apexa nezabudne a vždy si ho prostredníctvom tohto mixu pripomenie.

PS: Odpočívaj v pokoji Apex a ďakujeme že si svet dnb robil lepším :/

 

Pridaj komentár

