Archív pre august 1st, 2017

TOP 10: Najsmutnejšie skladby

1. augusta 2017

Ako každý si všimol nič som posledné nevyberal do tej najlepšej desiatky. Keď je ťažké vybrať to najlepšie, tak som počúval veľmi veľa skladieb a rozmýšľam som nad textami. Posledné skladby ktoré som počúval mal depresívny text a mali nejaký bolestivý príbeh ktorý musel človek nejakým spôsobom precítiť. Nielen rockové kapely vydávali také skladby ale aj veľa interpretov. Smutné skladby a samotné balady odrážali vnútorný stav človeka už veľmi dlhú dobu a dodnes to tak je.

10. Stone Sour – Bother

Stone Sour ma dosť inšpirovali spraviť tento rebríček a najme silný text tejto piesne. Skladba má veľmi depresívny text a každý jeden človek sa v tom skutočne nájde. To čo Corey spieval, tak si prežil ako mal 12 rokov a skutočne tu nemusel na tomto svete byť. Doteraz mám s textu silné zimomriavky a premýšľam v danom momente že čo sa dokáže udiať v človeku.

 

 

9. Avril Lavigne –  I’m With You

Môžem za seba povedať že je nesmierne ťažké vybrať jednu pesničku od Avril, ktorá by určitý stav vystihovala. Ale keď ju počúvam tak si vždy spomeniem na určité vzťahy ktoré som mal s ľuďmi a následne sa skončili. Dodnes je to moja najobľúbenejšia pesnička ktorá ma sprevádzala životom. Stále patrí k tým najlepším baladám a navždy bude moja srdcovka.

 

8. Daughter – Numbers

Na Daughter ma namotala moja vlastná kamarátka ktorá žije v zahraničí. Silná podmanivá atmosféra tejto piesne doteraz vo mne vyvoláva tie najsilnejšie zimomriavky. Pri nej si často spomeniem na časy, kedy som premýšľal nad niečím iným než bola láska a o to viac to bolo umocnené. Numbers mi príde najkrajšia s celej ich tvorby napriek tomu že znie smutne.

 

7. Foals – Spanish Sahara

Foals som nikdy nejako extra počúval, ale táto pieseň sa mi zaryla do srdca. Nielen precíteným textom, ale ešte emotívnejším klipom ktorý ma dodnes vie rozplakať. Samotná pesnička bola aj súčasťou hry Life is Strange a najme refrén celú atmosféru pesničky dokáže silno vybičovať. Môžem povedať že patrí medzi tie silné topky a môžem ju doporučiť.

 

6. Sum 41 – Pieces

Väčšia časť ľudí ktorí ma poznajú, tak vedia že túto pesničku počúvam vždy keď príde nejaké ťažké obdobie. Napriek smutnému textu dokáže človeka motivovať k tomu, aby sa cez problémy preniesol. Aj keď určité Sum 41 má veľa super skladieb, ale túto považujem za najlepšiu a vždy mi môže aby som sa cítil lepšie. Pri tejto pesničke viem že sa všetky čriepky v duši spoja a je všetko v poriadku.

 

5. Rammstein – Ohne Dich

Rammstein málokedy vo svojej tvorbe mali nejaké pomalé skladby. Ale v jednom momente urobili výnimku a je to tá najsilnejšia pieseň akú vydali. Je to viacmenej aj jediná pieseň ktorá mala najsmutnejší text a ešte smutnejší klip. Dodnes pri tej skladbe revem a vyvoláva pre mňa emotívne pocity a nevedel by som si predstaviť že som bez nejakej skupiny ľudí.

 

4. Peter Bič Project – Where Did You Go

Máloktorá skupina na Slovensku dokáže tvoriť hudbu svetovej úrovne a Peter Bič Project takú hudbu tvoria. Keď som počul túto pesničku prvýkrát, tak som mal absolútne zimomriavky. Doslova som zostal v danom momente bez slov a nevedel čo viac povedať. Ale právom táto skvelá pesnička patrí medzi tú najlepšiu štvorku v rebríčku a doteraz je rotovaná v rádiu.

 

3. Within Temptation~ Our Farewell 

Každý vie že v rámci metalu pre mňa Within Tempatation patria k tomu najlepšiemu. Aj keď majú zmes melancholických a miestami úderných skladieb, ale táto skladba je tá najsilnejšia. Vždy ma dokáže táto skladba rozplakať a zároveň mi vie dať tú vnútornú silu. Sharon svojim krásnym anjelským hlasom potvrdzuje dominanciu na hudobnej scéne.

 

2. Paramore – Tell Me How 

Prakticky od Paramore sa mi páči každá skladba, ale vybrať skladbu ktorá by naplnila ten koncept bolo ťažké. Ale viem že za tou skladbou sa skrýva veľmi veľa vnútornej bolesti a sklamania že možno nie je vždy všetko také, aké si niekedy môžeme predstaviť. Paramore si také obdobie prežili a treba veriť že všetko pôjde už len tým správnym smerom.

1. Linkin Park – One More Light

Linkin Park u mňa prakticky uzatvárajú tento rebríček a táto skladba bola najsilnejšia. Prekonala všetky skladby ktoré som za posledné roky počúval. Doteraz pri tom texte revem a premýšľam nad posolstvom celej skladby že by sme naozaj mali byť k sebe lepší. Nebojovať neustále voči sebe a nájsť kompromis ktorý dokáže vyriešiť nejeden problém.

BONUS: Spice Girls – Viva Forever

Vždy keď vyberám niečo bonusové, tak viem že to musí byť niečo špeciálne. Táto skladba určite patrí k tým špeciálnym a bolo krásne ju počúvať počas detstva aj keď bola smutná. Aj ten klip úplne takú atmosféru navodzoval a nikdy na to nezabudnem. Stále budem spomínať na časy, ktoré sa už nikdy nevrátia a zostanú len vo forme spomienok.

Rozbaľovačka č. 39 – Linkin Park – One More Light

1. augusta 2017

Prešlo určitý čas od momentu čo som vyhral album od Linkin Park a teraz som získal ten aktuálny. Ani netreba nejako zvláštne opisovať že ten album je veľmi silný a citlivý. Je to posledný album v kompletnej zostave že aká budúcnosť bude čakať Linkin Park je neisté. Ale jedno je jasné že One More Light bude stále albumom na ktorý nikto z nás nezabudne.