Chester Bennington, človek na ktorom som vyrastal a aj ďalšie generácie ľudí


V živote je vždy smutné keď zo sveta odídu ľudia, ktorí pre nás niečo znamenajú. Či sú to priatelia, rodina alebo ľudia ktorých sme počúvali a vyrastali na nich. Každého dokáže poznačiť keď niekto odíde a vieme že sa už daný človek nedokáže vrátiť späť. Keď som začal počúvať hudbu Linkin Park, tak som nečakal že sa mi zmení život. Ako som začal vnímať úplne prvý videoklip Linkin Park, ukázalo sa že partia šiestich talentovaných ľudí ovplyvní generáciu. Keď vznikli Linkin Park, tak som zo začiatku nevnímal že v akých skupinách boli. Len som vedel že oni nastolia novú vlnu fanúšikovstva akú by nikto z nás nečakal. Mňa si práve v tomto čase veľmi získal Chester najme tým že mal určitý životný príbeh. Pre mňa bol neskutočným vzorom a určite aj pre veľa ďalších fanúšikov. Jeho úžasný spev ktorý doprevádzal neskutočný zimomriavkový scream, tak ma doprevádzal počas celého detstva. Pesničky Linkin Park boli pre mňa takým únikom z reality a uvedomením že je aspoň jedna kapela ktorá to robí od srdca. Hybrid Theory a Meteora boli albumy ktoré Linkin Park katapultovali vysoko. Linkin Park dokázali okamžite prepísať dejiny a dokázali ovplyvniť veľkú masu ľudí.

Keď Linkin Park začali vydávať ďalšie albumy, tak bol jasný smer kapely. Každý ich album mi dal určitý podnet k zamýšľaniu a k tomu že sú tam silné posolstvá. Každý album kde Chester spieval a screamoval tak ukazoval svoju vnútornú dominanciu a istotu v hlase. Bolo priam až neuveriteľné že aké polohy Chester dokázal reálne uspievať. Veľmi som obdivoval že aj keď bol introvert a nejak vnútorne to nedával najavo, tak si vždy vážil fanúšikov. Len bojoval s vecami s ktorými určite bojuje nejeden človek v živote. Skrátka Chester bojoval zo svojimi vnútornými démonmi a porážal ich tým že svoje myšlienky preniesol do textov. Dokázal svojim spevom vyjadriť svoje pocity ktoré nie vždy boli len veselé, ale opisoval nimi určité životné skúsenosti čo si prežil. Žiadna kapela na svete nemala dvoch hlavných spevákov ako boli Chester a Mike. To robilo kapelu samo o sebe jedinečnou a v tej dobe takých kapiel kde viac ľudí spievalo nebolo.

Chester často ma svojimi textami dokázal tak upokojiť, že som si to až neskôr začal uvedomovať. Napriek tomu že navonok pôsobil svojsky, tak vo svojom vnútri bol neskutočný dobrák. Jeho spev mi vždy dodával ten vnútorný pokoj, ktorý som vnútorne potreboval. Vždy dokázal človeka naviesť na tú správnu cestu a motivovať ho aby reálne začal žiť. Zo začiatku som si myslel že som jediný človek, ktorý v skutočnosti počúva Linkin Park. Ale vedel som že ich hudba mi vždy dokázala pomôcť vstať zo zeme a ísť ďalej. Potom neskôr začala taká krásna éra, kedy som mal získavať najrôznejšie veci ktoré nejako súviseli s Linkin Park. Či to bolo oblečenie, plagát, odznaky, poháre a iné ďalšie zaujímavé drobnosti. Potom som sa začal učiť kresliť znak Linkin Park v najrôznejších podobách. Čoraz viac som začal byť za to všetko vďačný a uvedomovať si že si to neskôr začnem vážiť. Všetko čo súviselo s Linkin Park mi robilo veľkú radosť a na tie momenty nezabudnem nikdy.

Potom neskôr som začal si písať z mojou veľmi dobrou priateľkou a osôbkou Elenkou s ktorou ma spojila práve hudba Linkin Park. Začali sme zisťovať že obaja máme radi tú istú kapelu a že si o Linkin Park máme stále čo povedať. Prežívali sme spoločne každý úspech, ktorý sa Linkin Park podaril a vzájomne sme sa tešili. Často sme si okolo Linkin Park vymenili informácie. Neskôr som začal spoznávať ďalších priateľov, ktorí sú tiež skvelými fanúšikmi Linkin Park. Keď sme riešili že koho zo skupiny má kto najradšej, tak viedol v určitom pomyselnom rebríčku sympatii Chester a Mike. Niektorým ľudom imponovali Rob, Dave, Brad a Joe. Každý z nás fandil tomu svojmu interpretovi, ale v konečnom dôsledku sme ich mali radi všetkých. Ja som zbožňoval Linkin Park najme kvôli tomu že sa dokázali odlíšiť od bežných skupín a razili si svoju vlastnú cestu. Že napriek tomu miešaniu štýlov si dokázali vždy nájsť skalných ľudí ktorých ich hudba nikdy neomrzí. Vždy dokázali urobiť niečo iné tak, aby sa to páčilo každému.

Chester sám o sebe mal dosť špecifický hlas a bol skvelý v každom jednom aspekte. Vyžarovala z neho tak úžasná energia čo potvrdzoval aj na samotných koncertoch. Už tá myšlienka ísť na Linkin Park bola každým rokom silnejšia a čoraz viac som že sa to raz stane. Keď som videl zopár koncertov na Youtube, tak som si vravel že Chesterov spev naživo môže znieť ešte lepšie. Už bolo pár momentov keď prišli do Česka a ja som si uvedomil neskoro. Ale stále som vnútorne veril že koncert Linkin Park zažijem. Nakoniec ten zlomový moment prišiel 25. augusta 2015 keď vystúpili v poľskom mestečku Rybnik na prekrásnom futbalovom štadióne. Bol to zážitok ktorý vo svojom živote už nezažijem nikdy a to viac si vážim ten moment. Potom som si spätne zaspomínal na koncert a povedal som si že tento koncert už neprekoná nič a nikto. Aj keď som to celé videl s diaľky, ale nakoniec tomu to bol zážitok na celý život a bolo to niečo čo bude navždy na prvom mieste.

Chesterova smrť ma psychicky tak položila, že doteraz tomu nemôžem uveriť. Viem že ľudia povedia že však to je súčasť života, ale keď odíde niekto vďaka komu naše detstvo bolo lepšie, tak to zamrzí. Ale vieme v skutočnosti zhora nás všetkých bude ochraňovať a dávať na nás pozor. Myslím si že by sme určite nemali súdiť že prečo sa to celé udialo a povedať si že niekde tam vo svojom vnútri sa trápil a vyriešil to tým smutným spôsobom. Pre mňa stále bude žiť v mojom srdci a viem že sa to nikdy nezmení. Chester pre mňa bude navždy legendou a človekom ktorý dokázal byť nielen skvelým spevákom aj verným manželom a milujúcim otcom svojich detí. Mňa Chesterova hudba vždy robila šťastnejším a zároveň aj vnútorne silnejším človekom. Vždy keď som si prešiel určitým obdobím tak počúvanie Linkin Park mi vždy psychicky prospelo. Nech sa dialo čokoľvek, tak vždy Chester bol top spevák a navždy ním zostane aj keď už nikdy nepočujeme počuť jeho skvelý spev.

Chester ma naučil inak vnímať tento svet a v každom vidieť len to dobré. Naučil ma že aj keď niekedy človek spadne na zem, tak sa musí zdvihnúť a bojovať. Vždy si dokázal za všetkými vyjadreniami čo povedal skutočne stáť. Bol výnimočný a stále ukazoval svojou hudbou riešenie ako sa dá dostať z najhoršieho. Som vďačný za to že existoval taký človek ako bol Chester a že to čo robil, tak robil srdcom. Som vďačný že som nielen na Linkin Park, ale že som aj vďaka Chesterovi dokázal prežiť krásne roky mladosti, ktoré už mi nikto nemôže vziať a viem že to tak cítia všetci fanúšikovia Linkin Park. Ja verím že určite značka Linkin Park nezmizne a budú sa snažiť všetci členovia si nejakým spôsobom uctiť si Chesterovu pamiatku. Aj keď bude zo začiatku ťažké sa s tým zmieriť, ale jedno je jasné že v našom srdci bude žiť stále. Chester bude navždy v mojom srdci a nikdy nezabudnem na to čo dokázal. Pre mňa bude navždy jedinečný. Ďakujem ti Chester že si mi dával silu. Je načase v tomto svete bojovať aj za teba.

 

Odpočívaj v pokoji Chester :/

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

