Deň detí


Tak pomaly už je jún a bolo by správne sa kúsok povenovať určitému sviatku, ktorý ešte nebol spomenutý. Je to práve Deň detí aj keď v skutočnosti sa už nejako necítime deťmi. Prežili sme si určitú fázu života a prešli sme si takmer všetkým čo sa nám udialo. Pamätám si, že ako sa tento sviatok kedysi oslavoval a že deti dostávali rôzne sladkosti či to boli čokolády, dobošky alebo nejaké iné dobroty. Aj keď my sami sa vnímame ako dospeláci, tak pre našich rodičov sme stále ich deti s ktorými si všetky veci preskákali či dobré alebo zlé. Mňa vždy potešilo keď som niečo dostal, ale zároveň som si vážil tie momenty keď som bol dieťa. Nevravím že si to teraz nevážim, ale čoraz viac viem že to už vnímam inak. Vnímam to ako taký obyčajný deň, kedy sa deti potešia a pôjdu do mesta buď na zmrzlinu alebo niekde na prechádzku. Aj keď som to vnímal presne rovnako ako to vníma takmer každý. Celkovo je dôležité aj deťom pripomínať určité tradície a najme preto, aby v skutočnosti ľudia na to nezabudli. Aj keď pravdepodobne tento sviatok každý oslavuje inak, ale vždy poteší tá úprimná detská radosť. Najme preto lebo deti vnímajú svet okolo seba a nerobia medzi ľuďmi určité rozdiely. Súčasné deti vnímajú keď sa niečo reálne deje a preto túžia po pravde a sú prirodzene zvedavé.

Detská duša je úprimná, lebo ešte nie je ničím poškvrnená a je úplne bezstarostná. Deti si ešte môžu užiť detstvo dovtedy, dokým nepríde dospelosť a väčšia zodpovednosť. Neskôr prídu na to že svet dospelých ľudí je úplne iný a že často musia čeliť veciam ktorým budú čeliť neskôr oni. Prejdú do fázy kedy sa zaľúbia, spoznajú riziká a radosti lásky, spoznajú nástrahy života ktorým budú čeliť. Aj keď budú dospelé tak stále budú brané ako deti a čeliť rôznym priam spoločenským výzvam. Je úžasné že čo všetko dokážu a ako dokážu zvládnuť určité situácie niekedy aj lepšie než všetci dospelí ľudia dokopy. Je to najme tým že oni tie najťažšie veci dokážu zvládnuť s ľahkosťou a s miestami aj istou dávkou logiky. Aj my ako deti sme boli úplne bezstarostné a neriešili sme určité veci a maličkosti ako to riešime dnes. Mali sme úplné iné hodnoty a nepoznali sme moderné výdobytky ako mobily, tablety a podobne. Dokázali sme sa zabaviť a nepoznali sme vtedy internet. Stretli sme vonku veľa kamarátov a mali sme niekedy aj odreté kolená, ale všetko malo nejakým spôsobom zmysel. Súčasná generácia detí tieto hodnoty už nikdy nebude poznať, lebo niektoré deti dostanú do ruky tablet, mobil a nejakú inú modernú vec. A v tomto súčasní rodičia robia chybu že svojim deťom nevštepujú určité hodnoty, skrátka ich nechávajú tak. Nevravím že všetci sú takí, ale jedno je jasné že deťom treba vštepovať do hláv že si musia vážiť tradície.

Je dôležité aby deti vnímali krásu tohto sveta a vedeli si vážiť veci okolo seba. Aj keď viem že veľa detí proste majú na každú vec odpoveď, čo my dospeláci nie vždy máme. Ja som bol tiež dieťa, tiež ma zaujímalo strašne veľa vecí a zaujímal som sa o veci čo sa dejú okolo nás. Zaujímali ma tie najbežnejšie veci života a neriešili nejaké tie politické myšlienky a postoje. Miloval som tú dobu keď som bol dieťa a keď sa vo mne diali rôzne zmeny. Nedokázal som vždy pochopiť že čo sa vo mne deje, ale vedel som že musím maximálne počkať na dospelosť. Potom sa mi odkryli odpovede na otázky ktoré som riešil ako dieťa a nejak inak som sa začal stavať k životu. Vedel som nejakým spôsobom že zažijem nejaké školské lásky a že si prejdem každou jednou etapou života. Detstvo mi veľa dalo a najme určité uvedomenie ako som zmýšľal vtedy a ako zmýšľam teraz. Cítim v tom absolútne veľký rozdiel a človeku sa v danom momente začnú otvárať oči. Preto ďakujem mojim rodičom že sa ma snažili viesť vždy len tým správnym smerom a urobili maximum, aby som nikdy nezišiel s cesty.

Všetci sme deti svojich rodičov a na tom sa nikdy nič nezmení. Aj keď sa nám nie vždy všetko podarí, tak sa nás stále snažia pochopiť. Snažia sa pochopiť naše pocity, nálady, stavy a veci ktoré vo svojom vnútri cítime. Snažia sa ako najlepšie sa im dá a mali by sme im poďakovať za to, že sa o nás vždy z láskou starajú. Dokážme im nielen slovami, ale aj činmi že ich máme s celého srdca radi. Je jedno či sme deti alebo dospeláci, ale vážme si že sa nám niekto snaží pomôcť. Zároveň by som všetkým deťom a aj dospelým zaprial aby Deň detí mali príjemný a aby zažili veľa pekných zážitkov. Prajem vám aby ste to oslávili s ľuďmi o ktorých viete že s nimi môžete rátať. Najme všetkým vám prajem aby ste mali veľa síl zvládnuť aj tie najťažšie veci. Kľudne si dajte aj čokoládu alebo čokoľvek iné čo máte radi a poriadne si tento deň užite. A vždy počúvajte ľudí čo vám skutočne chcú pomôcť, lebo tí ľudia to nemyslia zle. Jediné čo chcú je aby sme detstvo a dospelosť prežili v absolútnom pokoji a najme s radosťou.

Pridaj komentár

