Slová ktorým sa treba v živote vyhnúť


Včera som absolvoval debatu z mojou najlepšou priateľkou a skvelou osôbkou čo vynikajúco píše. Mi vysvetlila že na aké slová si treba dávať pozor a to napriek tomu že môžu byť použité ako superlatív. Aj keď určite sú vety, kde sú slová ktoré vyvolávajú nejaký negatívny kontext. Určite jedno s tých slov ktoré najčastejšie používame je napríklad “strašne som na teba hrdý alebo strašne sa na teba teším”. To slovo strašne by malo byť nahradené nejakým pozitívnejším slovom, napríklad že sa na určitého človeka veľmi tešíme. Najme pri písomnej alebo ústnej komunikácii to bude mať veľký vplyv na človeka. Aj keď možno nedá úplne najavo že sa mu to nepáči a ani nás nebude odrádzať. Ja prakticky tiež v tomto robím chybu a uvedomujem si, že sa v tomto musím zlepšiť. Len potom sa ťažšie dá pochopiť výraz typu strašne sa mi páčiš. Niekedy niektoré slová môžu mať veľký vplyv na veci, ktoré povieme a uvedomujeme si veľmi neskoro. Ako určité slová možno ľudia nemyslia zle, ale v skutočnosti len tak vyznievajú a potom si každý môže začať domýšľať, že čo to ten človek vypustil z úst.

Ďalšie slovo ktoré by človek nemal až tak používať je slovíčko zle alebo zlé v súvislosti s nejakým slovným spojením. Už keď človek povie že má zle, tak tým automaticky prenáša celú tú svoju energiu na človeka, ktorý sa bude automaticky tiež cítiť zle, len na základe podnetu iného človeka. Už keď človek povie že je v nejakom zlom citovom rozpoložení, tak celkovo tým ukáže svoju vnútornú slabinu. Slovíčku zle sa snažím vyhýbať najlepšie ako sa len dá, lebo by som sa bál že svojou náladou by som pokazil náladu niekomu inému a to nie je vôbec správne. Celkovo s tým slovíčkom sa používa takmer každé jedno slovné spojenie a vznikajú rôzne ekvivalenty. Nikdy som vo svojom živote nikomu nepovedal že sa mám zle, lebo nie je dobré prenášať svoje pocity na iných a tým ich nejako zarmútiť. Aj keď sú situácie kedy človek to slovíčko môže použiť, keď sa potrebuje niekomu vyrozprávať.

Najviac sa človek stretáva zo slovíčkom brutálne a tiež sa to môže používať v súvislosti s nejakým slovným spojením. Napríklad to tak môže byť vtedy keď človek povie, že daná pesnička znie “brutálne dobre alebo toto znie tak brutálne”. Ale v skutočnosti to môže pripomínať nejaké brutálne scény s filmu a celkovo to v spoločnosti nemusí vyznievať dobre. Podľa mňa slovíčka typu brutálne alebo monštrózne by sme mali z nášho slovníka úplne vynechať. Určite ja by som nejaké iné slová, ktoré by boli prijateľné pre určitú skupinu ľudí, ale zároveň rešpektujem ak niektoré takéto slová používa. Nevravím že s tým človek musí automaticky prestať, ale určite by mal byť na to aspoň upozornený a uvedomiť si že slová ako také majú veľkú silu. Určite by to nemalo byť človeku vnútené a nejak by mal byť do niečoho tlačený.

Je veľa slov ktoré by sa zmestili do pomyselného zoznamu, ale to posledné je najzásadnejšie. To sú tie najrôznejšie nadávky a slová ktoré ani netreba písať. Ako niekedy človek nemá inú možnosť ako niektoré veci vyjadriť nadávkou, ale nie vždy je to správne. Aj môže sa stať že to niekto použije v súvislosti s nejakým superlatívom, ale ten človek si to v skutočnosti aj tak vyloží zle. Môžem sa priznať že mi nadávky nevadia, ale rozumiem ľudom čo to vadí a vnímajú to veľmi citlivo. Iné je použiť nadávky v nejakom hudobnom texte a iné je použiť nadávku bez nejakej príčiny a poriadne to ani nevysvetliť. Sú situácie kedy je to skutočne vhodné a sú situácie kde je úplne neprípustné. Stále si musíme dávať pozor aké slová používame v spoločnosti a aké pri písaní si s daným človekom. Lebo v skutočnosti môžu mať tie slová veľký dopad a preto by sme si dopredu všetko premyslieť. Aj keď sú ľudia pri ktorých sa netreba premýšľať nad každým slovom, lebo majú pre nás pochopenie.

Pridaj komentár

