Nebol to náš plán


Každý v živote zažil nejakú situáciu, ktorú nejakým spôsobom nečakal. Niekedy človek ani neplánuje veci čo sa mu reálne stanú a začne meniť svoj smer. Nejeden človek má ten svoj vlastný príbeh čo si žije a sú ľudia ktorým sa skrátka tie povestné dvere ani neotvoria. Nie je našim plánom zmeniť na nejaké veci názor a neplánujeme zmeniť svoje vlastné myslenie. Ani ja to neplánujem a nikomu nevnucujem ideu sveta aj keď viem že nie vždy to môže byť správne. Stanú sa neraz chyby, vďaka ktorým si môžeme uvedomiť určité životné okolnosti. Ani ja nie vždy som dokonalý, ale viem že nebudem žiť v klamstve a v polopravdách. Sú ľudia čo si prežili horšie veci a museli si prejsť všetkými tými svinstvami, aby sa dostali s toho bludného kruhu. Človeku je vyčítané že sa nejakým spôsobom zmenil a že je iný než predtým. Ale to človek sa nemení sám od seba a nevsugeruje si, že ako sa má správať. Nikto si nepovie keď vstane s postele že sa bude správať tak ako sa môže správať. Všetko je o tom, že každý si prežil nejakú skúsenosť vďaka ktorej vie, aký je ten svet a že sú tam prekážky čo treba prekonať. Každý v živote má určitý sen a to niekam patriť alebo zmiznúť zo svojej milovanej krajiny, ktorá bude pre nich neskôr rasistická.

Nebol vždy plán ľudí že odídu niekam preč, ale až neskôr prišla myšlienka odísť a zarobiť si na živobytie. Pri niektorých mojich kamarátov mám taký pocit že odišli preto, lebo zopár ľudí vyjadruje svoje vlastenecké názory. Niektorí odišli aby ukázali že dokážu reprezentovať Slovensko aj v zahraničí a niektorí odišli lebo sa za svoju krajinu začali hanbiť. Sú ľudia čo začali žiť z dlhmi na krku a s ktorých sa pravdepodobne nikdy nevymotajú. Určite nemajú úsmev na perách akoby si myslel každý konzervatívny človek. Tí ľudia nie sú ťuťmáci a nie sú ani babráci, len skrátka nemali šťastie na dobrých ľudí. Žiadny človek čo sa narodil, tak si nevybral život aký bude reálne žiť. Nikto nečakal že mu budú dávať zlatú lyžičku do úst a že ho budú stále kŕmiť. Lebo každý vo svojom živote vedie ten svoj vlastný boj a niekedy nie je jednoduchý. V dnešnej dobe je ťažké mať úsmev na tvári, keď každý bojuje s tým svojim vlastným problémom a vie že sú mu podrážané nohy od ľudí čo mal rád. Sú situácie kedy nesie vinu za niektoré veci človek a sú veci za ktoré priam nemôže a na to sú postavené existenčné problémy sveta. Človek je chudobný skôr na duši, než na svojej vlastnej peňaženke a to bude vždy najhoršie. Pokiaľ mu niekto nepomôže, tak bude ešte viac padať na samotné dno a takých ľudí je žiaľ veľa, len to niekedy nevidíme a sme slepí.

Nikto si nemyslel že teraz sa ľudia budú deliť skôr na vlastencov a slniečkárov. Určite toto nebol žiadny plán a nikto si predtým nič také nevyčítal. Len ľudia sú ovplyvnený často emóciami a často veria tomu o čom si myslia že je správne. Postupne sa triedia veci na tie čo sú politicky korektné a na tie čo sú politicky nekorektné. Ten čo ide s prúdom tak jeho začnú považovať za kamoša a dobre že sa tomu človeku nepchajú do zadnej časti tela. S takým človekom každý drží a nepovažujú ho za rasistu a žijú v inej realite v tej kde je všetko odlišné správne. Človek čo vyjadrí nejakým spôsobom svoj názor na veci verejné, tak je okamžite hnusný rasista a pokrytec. Ľudia čo nejakým spôsobom milujú svoju krajinu tak sú okamžite extrémisti a rasisti. Nikdy som neplánoval že sa budem stavať do strany nejakého tábora a vždy som sa na veci pozeral nestranne. Stále to platí, ale čoraz viac svet smeruje k tomu že sa ľudia nevedia vzájomne počúvať. Nevedia vypočuť nejaké názory ktoré môžu byť iné a nie sú skreslené, tak ako nám to vykresľuje ten určitý prúd. Len ide o to, aby sa všetci ľudia na veci pozerali jednostranne a aby nemali svoj vlastný názor. Dnes v skutočnosti ani nemá význam vysvetľovať nejaký názor, keď si ľudia berú všetko príliš k srdcu a nenechajú si nič vysvetliť.

Všetko čo sa v našom živote deje, tak sa vôbec nedá považovať za niečo náhodné. A viem že jediní ľudia čo nás dokážu reálne pochopiť, tak sú jedine naši rodičia. Lebo oni na rozdiel od tej masy, ktorá pláva s prúdom vedia aspoň človeka vypočuť. Aj ja mám takých super rodičov čo sa ma snažia nejakým spôsobom formovať. Ale viem že keď sa nejaké veci stanú, tak si za nich ponesiem následky ja a nikto iný. To mi dáva istotu, že nie je všetko iba zlé a stále je nádej že sa všetko vráti do správnych koľají. Nikdy som si nemyslel že budem nejaké veci robiť a že ma to bude baviť. Neplánoval som že si niekedy založím stránku a že na nej budem písať veci aj za cenu že ma veľká časť ľudí znenávidí. Všetko sa udialo nejako spontánne a za tie ďalšie veci čo prišli som vďačný. Možno nie vždy viem dať najavo čo reálne cítim, lebo viem že aká je to veľká zodpovednosť. Ja som nikdy sám nečakal že aké okolnosti ma reálne postretnú a aké veci v živote spravím. Sú veci čo ľutujem, ale viac som vďačný za ľudí, čo sa mi snažia dať šancu a nemajú frustráciu v srdci.

Určite nikto si nevybral život aký bude reálne žiť a aké skúsenosti zažije. Nikto si nevybral že zmení názor na niektoré veci, lebo nikomu ľudia nedržali nôž pod krkom. Každý v živote sa rozhoduje podľa vlastného vedomia a svedomia, lebo má svoj vlastný rozum. Áno viem že nemám patent a nemám riešenie ako vyriešiť každý jeden problém. Keby to mám, tak sa ľudia nedávajú do nejakých divných škatuliek. Neplánovali sme že si nájdeme kamošov a tí nám ukážu že či to čo robíme má skutočne zmysel. Ja určite som tiež nečakal že niektorí ľudia mu podajú pomocnú ruku a že ma tí ľudia začnú reálne povzbudzovať. Viem že sú to priatelia čo vnímajú realitu a vedia že čo je správne a čo nie. Vedia že sa nedá vždy pomôcť všetkým a pomáhajú ľudom ktorým sa dá reálne pomôcť. Lebo naozaj skutočnosť je taká že sa nedá byť všade a že sa nedá všetkým pomôcť a to človeka nemusia volať humanista. Inak sa nedá vnímať naša realita ktorá sa deje okolo nás a nemôžeme zatvárať pred tým oči. Ak je niečo nesprávne treba to pomenovať a ak je niečo dobré, tak to musíme pochváliť. Dôležité je aby sme vecami dali šancu a okamžite ich nesúdili aj keď je to vnímané opačne a to je trošku smutné.

Dôležité je aby si každý uvedomil že ak sú v živote zlí ľudia, tak nikto ako rodina nás skrátka nepodrží. Keď letíme s kopca, tak kamaráti nebudú stáť pri nás navždy, ale rodina áno. Nie všetko sa bude diať podľa nejakej linajky a nie vždy cesta za snami bude jednoduchá. Preto si vážme že máme rodinu, lebo väčšina ľudí žije buď na ulici alebo žijú v detskom domove lebo sa na nich ich vlastní rodičia vykašlali. Po prípade žijú v rozbitej rodine kde sa o dieťa buď čisto stará len mama alebo len otec. Na ničom viac nezáleží tak, ako keď má človek domov a keď má kde bývať. Človek môže veľa materiálnych vecí, ale to že má ľudí ktorým môže reálne veriť, tak to znamená veľa. Niekedy si to všetko uvedomíme až vtedy keď ľudia čo naplnili svoju misiu, tak tu nie sú. Potom všetky tie veci o ktorých sa ľudia často hádajú, tak v skutočnosti nebudú také dôležité. Niekedy nebudú dôležité veci ktoré sa riešia, ale že či máme dobré vzťahy z ľuďmi. V živote je dôležité aby ľudia mali určité hodnoty a zachovávali ich pre budúcich potomkov ktorý neskôr prídu po nás. Nemôžeme viniť za veci čo sme urobili a vážme si že máme mamu a otca. Lebo nie každý si to reálne môže povedať a nie každý má šťastie žiť plnohodnotný život.

Nie vždy mám plán písať články a vždy príde téma nejako sama. Nesilím určité veci v sebe a keď že majú určité veci prísť, tak skrátka prídu. Každý si vybral svoj vlastný osud ktorý žije a je na každom či to dokáže zvládnuť. Tú mozaiku života si každý vytvorí sám a príde že či bude chcieť vo svojom živote tam len tie pozitívne veci. Aj keď niekedy v živote stretneme ľudí čo nás zákerne budú ohovárať, tak neprestávajme byť sami sebou. Nedovoľme aby nás ľudia ovládali, šikanovali alebo nám nejako inak ubližovali. Každý má právo si o nás čokoľvek myslieť, ale nedajme sa tým ovplyvniť. Treba si uvedomiť že realita je iná než reči čo ľudia často vyslovujú. Nebol to náš plán nejakým spôsobom ľudí ovplyvňovať bolo iba na nich že čomu uveria. Ja som nemal plán niekomu niečo vnucovať alebo ľudí presviedčať o svojej vlastnej pravde.  Každý má právo zmeniť na určité veci názor a vyjadriť čo je nesprávne. Vždy má každý možnosť zmeniť svoj vlastný svet a uvedomiť si že či vie zmeniť veci okolo seba. Sú veci ktoré sa nikdy nevrátia a musíme si viac vážiť čo máme v živote. Nedajme sa určitými vecami ovplyvniť a nedovoľme aby nám niekto nepodsúval realitu ktorá je čistou ilúziou. Majme zdravý rozum v spoločnosti, kde sa každý pozerá na veci úplne iným pohľadom.

Pridaj komentár

