Pochopenie sveta


Vždy sa snažíme pochopiť čo sa deje a to akým spôsobom nás to ovplyvní. Ja nebudem klamať veľká časť ma ovplyvňuje a reagujem na veci veľmi citlivo. Ale necítim to len ja, ale cíti to aj moja rodina, priatelia a vzdialení priatelia zo Slovenska a Česka. Proste všetci cítime že sa niečo deje a že to pravdepodobne nie je až tak v poriadku, ako sa môže reálne zdať. Nemôžeme určité veci zmeniť aj keby sme chceli, skrátka máme moc zmeniť len to, na čo máme reálne dosah. Snažím sa pochopiť že nie je všetko iba negatívne, každý jeden deň sa to snažím tak brať a uvedomiť že zázraky sa stále dejú. Dejú sa len vtedy, ak človek sa nevzdáva a verí že bude tento svet lepším miestom pre každého. Dozvedáme sa toľko negatívnych správ, že pomaličky zatieňujú všetko čo môže byť pozitívne. Že zatieňujú to, že sa niekomu niečo reálne podarilo. Každým rokom si uvedomujem že zmýšľanie ľudí je iné a že rýchlo dokážu prepadnúť okamžitej skepse a strachu. Áno ja sa niekedy tiež bojím a tiež je moje znepokojenie na bode totálneho mrazu. Som plný obáv ako mnoho ľudí ktorých poznám, len oni to nedávajú najavo. Skrátka ťažké je absolútne pochopiť veci čo sa dejú okolo nás a je na nás či začneme ich chápať v súvislostiach. Niekedy len stačí aby sme načúvali svojmu srdcu a všetko čo sa nám deje, tak postupne pochopíme časom. Pochopíme že každá zmena buď je dobrá alebo je zlá, vždy máme tú možnosť výberu. Svet sa nedá pochopiť v úplnosti, ale krok za krokom, všetko sa deje s určitou postupnosťou. Postupne budeme mať všetko na čo si spomenieme, ale sú ľudia čo nebudú mať všetko, lebo im to nedovolí ich životná situácia a to je na tom tá nespravodlivosť. To je ten paradox že sú ľudia čo majú všetko a sú ľudia čo nemajú nič, skrátka sú nielen navonok prázdny a sú prázdny aj vo vnútri. Niekedy si musíme uvedomiť že jediné čo máme vo svojom živote je jeden druhého. Lebo keď ľudia držia spolu a dokážu si vzájomne dôverovať, tak vtedy dokážu veľké veci. Len sa nesmieme uzavrieť do seba a to je presne môj problém, že radšej veci dusím v sebe a je to najme s toho dôvodu, že by ma nie všetci pochopili. Tým sa chcem zamerať na to, že okrem sveta sa naučme pochopiť aj sami seba. Keď to dokážeme, tak reálne vyhráme a dokážeme zvládnuť aj tú najťažšiu prekážku v živote.

Pridaj komentár

