Hľadám


Každý vo svojom živote niečo hľadá, nejakú svoju životnú oporu a niekoho komu môže veriť.  Postupne prichádza ten moment kedy zisťuje človek či má kotvu na nohe alebo ho ten človek bude držať nad vodou. Ja tiež som pocítil jeden moment, kedy som začal chápať že to čo hľadám, nie je ľahké nájsť. Nie je ľahké si uvedomiť, že celý život som žil v určitom kruhu, kde človeku nie vždy podajú ruku. Buď mu povedia že budú stáť pri ňom alebo sa od určitého momentu odvrátia. Vždy to tak bude a viem že tento život nezmením, lebo vždy sa učím v každom nájsť len to dobré a nepremýšľať nad tým že má nejakú chybu. Niekedy vo mne lomcujú pochybnosti že či tých čo som našiel sú moji skutoční priatelia a nie sú ľudia prezlečený za klaunov. Neraz v živote zažívam veci, kedy verím že to čo ľudia myslia, že či myslia úprimne. Lebo len pod maskou je maximálne tá skutočná tvár a ukáže sa skutočný charakter človeka a to či sa mu dá veriť. Vždy u ľudí človek neustále niečo hľadá či sú to pozitívne vlastnosti alebo tie negatívne. Ale ľahšie sa hľadajú určité chyby než dobré vlastnosti.  Človek nehľadá len lásku na celý život, ale hľadá človeka v ktorom bude mať reálneho priateľa a zároveň aj psychickú oporu.

Najťažšie na celom živote je pochopiť, že či niekomu za to priateľstvo reálne stojíme. Že či tomu stojíme za ten jeho čas a že či nás práveže nebude ignorovať.  Je iné stretnúť človeka naživo a povedať mu že ho máme radi a že nám na ňom záleží. Pochopil som, že v určitých ľuďoch som našiel veci, čo som nedokázal nájsť pri iných priateľov. U každého hľadám len to dobré, len vždy sú chvíle kedy sa sklamem. V súčasnej dobe je najťažšia úloha niekomu dôverovať a človek stále musí byť ostražitý. Dávať si pozor v živote je strašne dôležité a netreba to podceňovať, strašne veľa vecí toto podceňuje. Sú ľudia čo niektorým ľudom veria aj napriek tomu, že tí ľudia nemajú na nich dobrý vplyv a snažia sa im niečo nanútiť. Samozrejme tí dobrí ľudia sú odprataný niekam do kúta a stávajú sa figúrkami v šachovnici a hľadajú sa. Skrátka hľadajú svoj vlastný smer, kade by sa reálne uberali. Ale však každý jeden človek hľadá samého seba. Tým absolútne vznikol paradox, že už nikto nikomu nedôveruje a ľudia sa stránia jeden druhého.

Treba si uvedomiť že čo človek od toho druhého človeka očakáva. Prvým aspektom čo človek hľadá u niekoho tak je dôvera. S dôverou súvisí aj to či je človek voči tomu druhému úprimný.  Lebo tá úprimnosť je ten základný kameň a ak niekto klame a zavádza, tak sa to odrazí vo vzťahu. Ja keď niekoho spoznávam tak od toho človeka priam očakávam že bude voči mne úprimný a bude mi hovoriť veci na rovinu. Ja som zvyknutý na to, že mi niekto niečo reálne povie a viem že sa nenahnevám. Zažil som určitú pretvárku a od tých, od ktorých som niečo očakával, tak zlyhali na celej čiare. Skrátka toto sa stalo za posledné roky reálnym faktom a je jedno, že v ktorom prostredí to je. Buď sa to deje v škole, na pracovisku alebo na nejakom inom mieste. Človek tú úprimnosť očakáva priam všade kam príde a najme ako s ním budú jednať. Lebo v skutočnosti sa s človekom jedná ako z handrou a nie ako z reálnym človekom. Toto je absolútne fatálna chyba a takto by sa nemalo jednať z ľuďmi. Skrátka človek očakáva úprimnosť ktorá ho niekam dokáže reálne posunúť a nakopnúť.

Druhým aspektom čo človek hľadá u človeka je vernosť. Stopercentnú vernosť človek dokáže nájsť v zvieratách, lebo tým môže maximálne veriť a pri človeku je tú vernosť ťažké nájsť. Najťažšie je to pri priateľstve, kedy niekoho spoznáme a veríme že nám to priateľstvo s tým človekom vydrží. Ja v rámci tohto mám určitú životnú skúsenosť, že z niektorými ľuďmi sa poznám dosť dlhé roky a tí ľudia mi rozumejú. Stále sú mi vernými priateľmi a ja som už dávno našiel v nich len to dobré. Tí ľudia ma vedia pochopiť a vedia mi pomôcť, keď mám nejaký problém s ktorým si neviem vôbec rady. Nadviažem aj na to, že musíme tú vernosť hľadať aj vo vzťahu k tomu človeku a prenáša sa postupne aj do manželstva. Byť verný je miestami aj záväzok na celý život a málokto je dnes verný. Ľudia sa viacmenej podvádzajú, klamú a zamotávajú sa do siete plnej pavučín. Dnes je absolútna rarita ak vedia spolu vydržať určitý čas a vedia pri sebe stáť. Nezdrhajú pred určitým problémom a vedia sa o ňom reálne rozprávať. Vedia si reálne povedať svoje vlastné názory a budú stáť verne pri sebe. Skrátka na tomto je postavený celý náš svet a je len na nás či si to uvedomíme.

Láska je ďalšou vecou ktorú hľadá človek vo svojom živote. Niektorí ju nevedia nájsť vôbec alebo nevedia nájsť človeka ktorý im porozumie. Ja toto budem hľadať stále, ale viem že najkrajšia v živote je platonická láska. Človek ju možno nikdy neuvidí, ale môže si predstaviť určitú chvíľu s ňou. Môže to byť nejaká hviezda s televízie alebo s hudobného priemyslu. Takých lások ma človek veľa, ale tých skutočných má málo. Najkrajšia láska je tá ktorú nám dávajú naši rodičia, ktorí nás majú radi aj napriek našim chybám a napriek tomu že sa niekedy pomýlime. Ako môžeme niektorých mať radi ako kamarátov, ale nič k ním hlbšie necítime. Ja to tiež mám tak, že niektorých mám ako kamarátov, ale v skutočnosti necítim hlbšie. Pri priateľstve človek viac cíti niečo hlbšie, skrátka pri tom človeku má určitú istotu a vie že tomu človeku absolútne verí. Tak to cítim ja a tak to cítia aj ostatní ľudia a nielen iba tí v mojom okolí ale všetci rovnako bez rozdielu. Láska je odpoveďou na každý jeden problém v živote, lebo svet je lepším miestom keď sa ľudia majú radi a dôverujú si. Lebo ak nie je láska, tak môže prevládať nenávisť a to nemusí byť vždy dobrá cesta na riešenie problémov. Ak sa majú ľudia radi, tak dokážu zvládnuť každú jednu prekážku a dokážu sa postaviť aj za veci čo sa zdajú byť nemožné.

Posledná vec je tá najzásadnejšia v našom živote a to je ľudskosť a ochota niekomu pomôcť. Proste aj toto človek hľadá v ľuďoch a na tomto základe prichádza na to, že či sa môže na toho človeka spoľahnúť. Ľudia by mali byť voči sebe ľudský a mali by jeden druhému pomôcť. Nemali by za to niečo chcieť a všetko by malo byť od srdca. Skrátka by človek nemal byť vypočítavý a intrigánsky. Ľudskosť by mala vyžarovať s každého jedného človeka a každý by si mal uvedomiť že netreba prehliadať ľudí. Ja zo svojho pohľadu vždy rád pomôžem ak mám na to nejaký reálny dosah, ale na druhej strane nedokážem všetkým pomôcť. Chcem ale uvedomujem si, že to skrátka nejde a pravdepodobne to ani nepôjde. Viem že sa nedá vždy každému vyhovieť, lebo tých ľudí je strašne veľa. Lebo v skutočnosti by mal ľuďom pomáhať štát a nie im len byrokraticky podkopávať nohy. Lebo len revolúcia je jediným riešením ako sa môže reálne niečo posunúť a zmeniť celý systém. Pokiaľ sa ľudia spoja a budú stáť reálne pri sebe, tak sa môže niečo pohnúť. Ja vždy som veril a vždy verím že v jednote môže byť sila. Ak budeme jednotný a budeme si pomáhať, tak zvládneme každý jeden problém a to je podstata nášho života na ktorej to treba postaviť.

Stále hľadám v ľudoch len to dobré, lebo vo svojom vnútri verím že v nich niečo je. Raz mi moja najlepšia priateľka Barborka napísala zaujímavú myšlienku že by sme mali byť vďačný za každý jeden deň a že každý človek má zmysel a dôvod tu byť a uvedomil som si, že je to skutočná pravda. Celý život je o tom že hľadáme niečo či v ľuďoch alebo hľadáme samých seba. Hľadáme buď pravdu, priateľov, lásky a zisťujeme že či všetko má zmysel v našom živote. Postupne prídeme na to, že všetko čo hľadáme, tak raz nájdeme a je jedno, kedy to bude. Skrátka prídeme na to, že v živote nebudeme nič iné potrebovať, bude nám stačiť že nás majú radi tí o ktorých vieme, že nás nesklamú. Ja sa teším že sú ľudia v ktorých stále viem nájsť niečo pozitívne a myslím si, že je to aj opačne. Že tí ľudia sa niekde vo svojom vnútri tešia zo mňa a chápu ma, že svoje myšlienky nemyslím zle. Len chcem nimi poukázať na to, že vždy sa dá život vnímať s toho správneho uhlu. Celkovo je len na človeku, ako si všetko prispôsobí a ako to spracuje vo svojej hlave. Ale neprestávam veriť že každý človek vo svojom živote nájde niečo, čo dlho hľadá a najme musí byť trpezlivý, lebo iba s trpezlivosťou a pevnou vôľou sa dá všetko zvládnuť.

2 komentáre »

  1. 1
    akai Says:

    nehladaj von, v ludoch..najprv musis hladat v sebe a potom to vsetko uvidis a najdes aj v okolitom svete, potrebujes len otvorit svoje srdce a nebat sa toho..drzim palec 🙂

    • 2

      Ja s tým vnútorne nemám problém, skôr chcem poukázať na to, že sa ľudia boja otvoriť niekomu srdce a majú obavu s toho že sa sklamú. Ale aj tak vždy som naučený vo všetkom hľadať len to dobré, nielen v ľuďoch ale aj celkovo v živote, ale každý to tak má že bude vo svojom živote niečo hľadať. Vo svojom vnútri to mám, nebojím sa otvoriť srdce, len sa bojím že to dopadne rovnako a ďakujem za povzbudenie. 🙂


RSS Feed for this entry

Pridaj komentár

