TOP 10: DNB


Drum n bass sa stáva čoraz obľúbenejším štýlom ľudí po celom svete. Postupne okrem inštrumentálnych skladieb vzniká aj skladby do rádia. Čoraz viac idú do popredia skladby kde počuť nejaký zaujímavý vokál a mňa toto rozhodne baví. Drum n bass ako taký je pre mňa najviac prijateľný v rámci mainstreamu. Neraz v rámci neho vzniká strašne veľa hitov a niektoré zostávajú nepovšimnuté. Na drum n bass a dubstep ma namotal mladší brat a dodnes si po hip-hope idem najviac. Postupne som začal spoznávať rôzne hudby a rôznych interpretov. Teraz sa mi bude najťažšie robiť rebríček, lebo tých ľudí čo mám rád je strašne veľa.

10. Bachelors Of Science – The Ice Dance

Začínam práve touto pesničkou, lebo mi pomohla vtedy keď som sa cítil najhoršie. Chalani sú zo San Franciska a robia nádherný melodický dnb. Táto pesnička je neskutočne upokojujúca a strašne návyková, že si každý zamiluje na prvý krát. Nádherné sú v tej skladbe vokály, ktoré je tam veľmi cítiť. Samozrejme môžem túto pesničku každému jednému len doporučiť.

9. Wilkinson – Half Light (feat. Tom Cane)

Britskou hudbou som strašne ovplyvnený a Wilkinson je práve ten ktorého hudby mám rád. Túto pesničku som vybral lebo najlepšie vystihuje stav človeka, ktorý sa ide niekam zabávať, nájde si nejakú ženu a začne sa s ňou milovať. Teda taká je myšlienka samotného klipu, že chalani idú do klubu a potom jeden odíde s babou. On šoféruje a potom zastanú niekde na opustenom mieste a začnú tancovať, radovať sa a potom na konci obaja pôjdu svojou vlastnou cestou.

8. Draper – Set Me Free

Ako som spomínal pri Wilkinsonovi, tak môžem spomenúť aj Draperovi že aj on robí fantastickú hudbu. Proste táto pesnička je jedna s tých najúdernejších a najviac zapôsobí na človeka fantastický vokál. Draper patrí k tým najlepším producentom v rámci britského dnb ktoré je ešte aj melodické. Proste skladbu Set Me Free si obľúbi každý jeden človek čo má rád dnb.

7. Duoscience – All Strange

Duoscience tvorí prakticky len jeden človek, konkrétne je z Brazílie. Má mnoho skvelých skladieb, ale vybral som práve túto lebo vystihuje určitý stav, kedy mu je všetko cudzie. Nádherne melodické dnb do toho hrá nádherný klavír, celé je to nádherne precítené a skladba sama o sebe má vtedy najlepšiu atmosféru. Rozhodne doporučujem vypočuť jednu s najdokonalejších skladieb.

6. Sigma – Paint It Black

Toto britské duo ma baví, ako si rád vypočujem mainstreamové veci od nich, ale táto pesnička si nezaslúži byť prehliadaná. Na to koľko rokov ubehlo od tejto skladby, tak je stále nedocenená. Samozrejme chalani stále čakajú na to, kedy bude vydaný ich debutový album Life. Na ich album sa čaká pomaly dva roky a stále verím že jeho vydanie je čoraz viac bližšie.

5. Rudimental – Never Let You Go

Táto pesnička si zaslúži aby bola medzi tými piatimi najlepšími. Celkovo pri Rudimental bolo najťažšie niečo vybrať, keďže ich prvý album mám napočúvaný a pomaličky čakám na ten druhý s ktorého sú postupne vypúšťané skladby. Na nich mám rád, že ich klipy proste nie sú na jedno kopyto, ale že majú určitý príbeh ktorý s človekom pohne a zamyslí sa nad ním. Never Let You Go vyjadruje určitý postoj voči slobode a poukazuje na veci ktoré sú zlé. Pre mňa Rudimental sú skvelá kapela, ktorá tvorí silné klipy nad ktorými sa zamyslí každá generácia.

4. Indivision – You Are My Whole World

Estónske zoskupenie Indivision rozhodne patria medzi tých čo produkujú kvalitnú hudbu. Nevedel som čo od nich vybrať, lebo celkovo ich veci sú strašne silné a melodické. Pri tejto pesničke si neraz predstavím ako nejakému dievčaťu hovorím že je celý môj svet. Pri počúvaní tejto pesničky sa dokážem neraz upokojiť a nájsť svoj vnútorný pokoj.

3. Netsky – Memory Lane

Netsky si podľa mňa zaslúži byť v tej prvej trojke a dosť ma ovplyvnil. Ja som začal počúvať dnb práve pri ňom a táto pesnička ma dosť ovplyvnila v počúvaní dnb ako štýlu. Pri tomto songu sa cítim najviac nostalgicky, lebo si pri ňom spomeniem na všetko čo sa mi stalo v živote. Ako Netskyho vždy rád vypočujem, ale čoraz viac mám pocit že kvalita toho čo robí kolíše, ale aj napriek tomu Memory Lane je pre mňa hudobnou nadčasovou klasikou, ktorá ma nikdy neomrzí a vždy si ju rád pustím.

2. Kubix – The Liquid Ensemble 

Poľský Kubix vytlačil viacmenej Netskyho s druhého miesta, čo pre mnohých bude prekvapivé, ale je to tak. Tento talentovaný Poliak ukazuje celému svetu že právom patrí medzi tých najlepších. Pre mňa jeho hudby sú dokonalosťou a dokonale to vie aj precítiť. Mám veľa favoritov od neho, ale The Liquid Ensemble je fantastická hudobná jazda, pri ktorej človek zabudne na všetok svoj stres.

1. Feint – That Makes One

Úplne najlepším producentom v rámci dnb sa stal práve Feint. Proste ja mám rád od neho rád všetky skladby, nedokážem povedať že by mal nejakú zlú. Pre mňa That Makes One je absolútnym vrcholom toho čo doteraz vydal a je to dokonalosť. Na Feinta ma namotala moja vlastná kamarátka Ivka, ktorú týmto pozdravujem a môžem povedať že je to u mňa najlepší producent. Má proste cit pre hudbu, vie ju fantasticky precítiť, proste on je u mňa na tom povestnom vrchole pred ostatnými producentmi. Fantastický dnb s krásnym klavírom, proste túto skladbu považujem za tú najúžasnejšiu.

BONUS: B-Complex – Beautiful Lies

Ako zlatý klinec ktorým zakončujem rebríček že vždy bonusová skladba. Možno nie je v tej TOP 10, ale má svoje špeciálne miesto, ktoré jej nikto nezoberie. Aj na Slovensku máme proste fantastický talent za ktorý sa netreba hanbiť a treba byť na neho hrdý. B-Complex rozhodne k skvelým producentom a rozhodne vie hudbu precítiť. Táto skladba už je legendárnou klasikou a mnoho ľudí si ju bude pamätať s rôznych klubov. Skladba má fantastický vokál a nádhernú melodickosť čo pri dnb milujem.

Pridaj komentár

