Reálne pocity po koncerte Linkin Park v Rybniku – splnený sen


Mnoho ľudí si pamätá ako na konci článku vyjadril nádej že hádam raz zažijem Linkin Park naživo a toto sa reálne stalo. Ale tento článok bude omnoho dlhší a obšírnejší než všetky doterajšie články, čo som doteraz písal. Zistenie že idem na jednu z najkrajších udalostí tohto roka, tak vo mne prebudilo strašne veľké emócie a obrovskú radosť. Ani som nevedel zo začiatku ako sa k tomu postaviť. Lístky už boli objednané a samotné očakávanie bolo každým dňom silnejšie. Miestami mi búchalo srdce a cítil že tie zimomriavky boli na mieste, lebo takáto udalosť sa možno nikdy opakovať a uvedomoval som si ju. S tatinom sme vyrazili na dlhú ale aj na najzaujímavejšiu cestu naprieč Slovenskom a miestami až Českom a záver bol samotný Rybnik. Ale viacmenej sme išli opatrne po cestách a snažili sa byť na tom štadióne čo najskôr. Nebudem písať že čo všetkým veciam prechádzalo, lebo by to bolo strašne na dlhé písanie. Skôr chcem napísať o tom, že do daného mestečka sa dostať a nájsť štadión bolo naozaj miestami o šťastí a nakoniec sme na miesto dorazili o 18:30. Najťažšie bolo sa v meste orientovať, ten kto bol v meste prvý krát, tak to mal najťažšie. Najväčší chaos pri vstupoch, lebo človek nevedel kam sa má reálne zaradiť či má ísť na ľavú alebo pravú stranu skrátka tam to bol taký menší chaos. Ale potom ako sme sa dostali do vnútra, tak už sme sa kochali nad nádherným štadiónom a priamo oproti nám pódium. Najviac som sa tešil na to, že budem vidieť aj predkapely, čo sa ešte nikdy v živote nestalo a rozhodne k nim prejdem a opíšem aký som mal pocit.

Ako prvá predkapela začala poľská skupina My Riot, ktorá hrá punkrock miešaný s rapom a priniesli riadne energickú šou. Mňa strašne prekvapili a celkovo som bol rád, že som mal od nich niečo s ich tvorby reálne napočúvané. Začiatok parádne odpálili bombami Sen a Botox, ktoré zneli naživo absolútne úžasne a to som predtým o tejto kapele vôbec nevedel, prakticky som sa o nich dozvedel len s plagátu, kde bolo napísané že kto bude všetko vystupovať, Sam Przeciwko Wszystkim a Lzy i potega pokračovali v nastolenom trende a naživo to proste šlapalo ako hodinky. Dzisiaj mnie kochasz, jutro nienawidzisz, N.U.E.R.H.A, Ból przemija a Godność 2011 týmito peckami svoj koncert zakončili a rozhodne podľa mňa boli super. Zahrali hodinovú šou, kde všetky skladby fungovali ako celok. Ako ľudia sa postupne dostávali do varu, ale stále bolo cítiť na všetkých že čakajú na tú najzásadnejšiu kapelu celého večera. My Riot ma veľmi prekvapili a celkovo bol zážitok počuť naživo kapelu, ktorú som ešte nikdy v živote nepočul a ktorá je známa vo svojom rodnom Poľsku. Ešte predtým som si fotil aj samotný štadión a okolie, lebo ten štadión bol skutočne krásny a ten pocit že som vo veľkom priestore, bol pre mňa nezvyčajný. Medzi tým všetkým sme sa prešli s tatinom po štadióne a poobzerali že čo všetko majú, bol tam aj stánok kde sa mohli ľudia fotiť, po prípade si kúpiť oblečenie s názvom Linkin Park. Celkovo bolo na štadióne zaujímavé, že Linkin Park nepočúva len mladá generácia ako si všetci niekedy myslia, ale že ich počúva každá veková kategória. Potom už sme čakali na ďalší zaujímavý koncert na ktorý som sa veľmi tešil. Som sa tešil aj s toho hľadiska že žánrovo mi proste sedia a ich hudba sama o sebe je fantastická a to že ich budem vidieť naživo, tak vo mne to nadšenie ešte viac upevnilo. Na to že sme boli dosť ďaleko od pódia a fotky sa samozrejme robili s veľkej vzdialenosti, tak nakoniec reálne stáli za odfotenie a celkovo aj to prostredie okolo štadióna.

Potom prišla ako druhá predkapela The Last Internationale, ktorá ma veľmi príjemne prekvapila. V skutočnosti ju tvoria traja ľudia Delila Paz, Edgey Pires a Brad Wilk, ale o to viac som sa na ňu tešil. Ešte pred koncertom som si ich album napočúval a určité pesničky s neho, tak som bol pripravený. Parádny úvod prišiel s výbornou skladbou Killing Fields ktorá je s ich debutového albumu a ja som si začal podupkávať nohami. Life, Liberty, and the Pursuit of Indian Blood, Fire a We Will Reign pri týchto skladbách som si to začal užívať a začal som kývať aj hlavou. Proste s toho úžasného spevu som mal zimomriavky, lebo som videl a počul ženu, ktorá má neskutočný hlasový rozsah. Po skvelej skladbe Wanted Man zahrali aj dve nádherné coververiee skladieb Berta, Berta a Hey, Hey, My, My. Na záver to zakončili skladbami Hard Times a 1968, ktoré ukázali že The Last Internationale sú veľmi kvalitná kapela a že o nich budeme ešte počuť. Proste tá energia s toho koncertu bola veľmi silná, spev Delily absolútne delikátny že by som ho dokázal počúvať niekoľko hodín v kuse. Celkovo som bol rád, že v jeden deň neuvidím jednu americkú kapelu ale rovno dve. Ich koncert bol pre mňa skvelým zážitkom, že sa mu proste nedalo nič vytknúť a cítil som neskutočne silnú energiu a zimomriavky, ale stále som mal pocit že to ešte nebolo úplne všetko. Ako som sedel na lavičke, tak som si všímal aj ľudí okolo seba a bolo viac než 15 000, teda to presné číslo neviem povedať to vedia, len samotní organizátori. Ľudí potom začalo pribúdať ako maku a čakanie na Linkin Park nám spríjemňovala rozmanitá hudba a najväčšia zaujímavosť čo som si všimol bola, že jeden chlapík mal na tričku zoznam všetkých zastávok ktoré sú v rámci turné. Celkovo potom to 30-minútové čakanie bolo samo o sebe dosť zlomové a každý už s napätím čakal kedy už Linkin Park začnú. Čím viac sa čas krátil, tak o to viac som sa začal na nich tešiť. Potom sa začalo tlieskať a dav sa postupne postavil a ja som sa postavil s ním.

Čakanie na Linkin Park pomaličky končilo a hneď sa spustilo intro k prvej skladbe Papercut s ktorou to fantasticky odpálili. Ja som si to až vtedy začal užívať a naživo chalani boli ešte lepší než zo štúdiovej nahrávky. Proste chalani ukázali že sú v tej najlepšej forme čo potvrdili. Mike dal energický rap a Chester bezchybný spev čo bolo aj vidieť že do koncertov dávajú všetku svoju energiu a fanúšikovia si skutočne užívajú. Proste toto bol začiatok ako hrom a pokračovalo to druhou skladbou Given Up, kde sme všetci tlieskali. Ja som skoro každú pesničku spieval, kričal a poriadne začal kývať hlavou ako taký blázon. Tak ako Papercut malo dlhšie intro, kým sa celá skladba rozbehla, tak pri Given Up to bolo opačne. Znelo tam dlhšie outro, tak to ukončenie skladby trvalo o niečo dlhšie než tomu je zvyčajne. Počas skončenia každej skladby sme silno zatlieskali a tešili sa na ďalšie skladby. Prišla tretia skladba Rebellion ktorá je naživo absolútne úžasná, čo potvrdil aj Miekov spev a Chesterov scream ktorý to ešte umocnil celkovo tá pesnička naživo má neskutočne silný náboj. Tak som si zo všetkým fanúšikmi zakričal s chuti Rebellion a proste tieto zimomriavky boli umocnené do riadnej dokonalosti. Aj som si poriadne podupkával nohami a užil som si všetky tie svetlá okolo mňa a aj nad našimi hlavami. Skrátka chalani ukázali že úvod dali ako veľkí páni a naozaj si na tom dali skutočne záležať, aby tá šou bola čo najlepšia. Mnoho ľudí svietilo mobilmi a všetci sme si túto atmosféru náležite užívali. Aj samotný zvuk bol úžasný a kapelu počuli všetci aj tí čo boli ďaleko od samotného pódia, čo skutočne vítam a som s toho nadšený.

Už pomaličky prišla skladba Points Of Authority zo svojim kratším introm a sa rozbehla salva poctivého spevu a fantastického rapu, bol to skrátka náklad na naše uši a dôkaz toho že toto je skvelá skladba naživo. Ani netreba písať že Chester skvelo spieva a Mike skvelo rapuje, lebo oni do každej skladby dávajú kúsok svojho srdca, duše a aj svojho hlasu. Potom prišiel song One Step Closer vďaka ktorému som začal prvý krát počúvať Linkin Park a začal snívať svoj dlhoročný sen čo sa mi podarilo splniť. Každú pesničku som spieval a náležite si ju aj užíval a toto je skrátka moja srdcovka už od začiatku ich kariéry a mal aj dlhšie outro .Najviac som sa potešil ako začala skladba A Line In The Sand, začala krásnym introm kde Mike zahral nádherne na klavíri a ten rozbeh bol potom epický, ktorý začal Chester v refréne a Mike to rozsekal po rapovej stránke. Potom po silnom screame sa všetko upokojilo a Mike pesničku zakončil hrou na klavíri a pokojným spevom. Celkovo táto pesnička mala premiéru v Poľsku, teda celkovo bola prvý krát zahraní na turné. Tá premiéra môžem povedať že dopadla naozaj úžasne a ja som si to užíval najlepšie ako sa len mohlo dať. Zatiaľ všetky pesničky čo zahrali, tak ich zahrali úplne celé a ten hlavný bod celého koncertu ešte len prichádza. Ale nefilozofoval som nad tým že či nejaká skladba bude kratšia alebo dlhšia, lebo som si proste povedal v duchu že si to poriadne užijem a že sa reálne zabavím.

Siedmou skladbou ktorá bola zahraná sa stala From The Inside, pri ktorej som mal neskutočné zimomriavky a chalani naozaj nakladajú skvele. Nemožno hovoriť že len Chester skvelo spieva a že Mike skvelo rapuje, lebo všetci v tej kapele odvádzajú skvelú robotu. Už pomaličky prichádza Runaway ktorú považujem za jednu s najlepších piesní a tentokrát ju zahrali v skrátenej verzii, teda tam bol aj dlhší bridge. Ale teraz prišiel ten skutočný odpal, pre mňa najlepšia skladba s celého albumu Wastelands. Túto skladbu som si hádam najviac užíval, lebo má taký štadiónový zvuk čo človeka skrátka určitým spôsobom posadí na zadok. Ja som si na tej skladbe užívam všetko či rap, slohu alebo posledný spievaný úsek pred refrénom. Ani netreba zdôrazňovať že každú skladbu si ľudia užívali od začiatku do konca, tlieskali, spievali, kričali a proste sme ukázali že Linkin Park má tých najlepších fanúšikov na svete a že sú s celého sveta. Keď si premietnem koľko skladieb som si spieval a potom ako som niektoré skladby počul naživo, tak ten hudobný kontrast skrátka cítiť neskutočne. Ten rozdiel počuť niečo zo štúdiovej nahrávky a počuť to naživo, tak je absolútne rozdielny, ale o to krajší. Lebo celkovo je super, že človek okrem počúvania hudby danú skupinu reálne podporí aj tým že príde na jej koncert, presne ako sa to stalo v prípade Linkin Park a verím že to takto nebude naposledy a že ich mnoho fanúšikov zažije aj na nejakom inom koncerte.

Už pomaličky koncert začína prechádzať do svojej prvej polovice a už prichádza desiata skladba zo setlistu teda Castle Of Glass. Teda ako nie priamo originálna verzia, ale ako tá experimentálna ktorá je pre mňa absolútne fenomenálna a je samozrejme aj najlepšie zremixovaná. Samotný bridge sa skladal z Wisdom, Justice And Love a The Radiance bolo outro. Najkrajší moment prišiel vtedy ako prišlo spojenie skladieb Leave Out All The Rest, Shadow Of The Day a Iridescent. Vtedy všetci fanúšikovia rozsvietili svoje mobily a mávali nimi toto bol najkrajší moment celého koncertu a prvý kedy som sa na chvíľku odreagoval a jemne spieval. Všetky pesničky boli zaspievane nádherne, bolo cítiť že nejakú emóciu ktorá ľudom niečo dáva a zároveň tie pesničky človeka aj reálne pozitívne povzbudia. Potom prišla skrátená inštrumentálna verzia Robot Boy ktorá príjemne nabudila na ďalšie skladby. Takto už sa človek dostáva do prvej polovice koncertu a druhá polovica bude ešte silnejšia a zároveň ešte energickejšia. Prvá polovica koncertu bola absolútne skvelá a s nadšením som veril, že aj druhá polovica bude taká fantastická ako bola tá prvá. Samozrejme sme si všetci užívali tú nádhernú atmosféru a aj Linkin Park sa tešili že videli toľko veľa ľudí reálne pohromade, lebo nie je nič krajšie ako vidieť veľkú masu ľudí, ktorá si dokáže reálne užívať koncert a ukázať že sú to nielen dobrí fanúšikovia ale aj slušní. Na to že aké veľké je Poľsko, tak sú v ňom ľudia čo vedia spraviť poriadnu atmosféru a vyšperkovať to do dokonalosti.

Prišiel moment ktorý mnoho ľudí očakávalo a Joe predviedol ako dokáže byť skvelým turntablistom a zazneli počas toho také riadne bomby ako Victimized, teda ako nie pôvodná skladba, ale skladba v remixe. Potom sme všetci počuli Buy Myself, zazneli aj Cure For The Itch, Session a Place For My Head. Po dlhom čase bola zahraná New Divide úplne celá, teda že nebola skrátená tak ako to doteraz bývalo na koncertoch, takže sme si mohli vychutnať všetko v plnej podobe a bolo to úplne super. Potom prišla jedna s najsilnejších skladieb a zároveň aj jedna s najobľúbenejších teda Breaking The Habit. Pri tejto pesničke mám vždy zimomriavky, či ju zahrajú v televízii alebo ju dajú niekde do upútavky a po prípade zaznie koncertne. Celkovo tá skladba vyvoláva tie najsilnejšie pocity, kedy si neraz na určité životné obdobie ktoré nebolo vždy ľahké a neustále som musel niečomu čeliť, ale čelím tomu doteraz a zvládam to omnoho lepšie než si viem dakedy predstaviť. Ako každú skladbu s toho setlistu som si náležite užíval, takže neviem nájsť nejaký rozdiel že čo je lepšie a že čo je horšie, lebo takýto rozdiel nepociťujem. V rámci turné svoju premiéru odbila aj krásna skladba Darker Than Blood, ale zároveň ten song bol zo všetkých najkratší. Bolo zahrané intro a potom skrátená sloha ktorej sa ujal Chester. Samotný song znel na koncerte 50 sekúnd čo som ešte nikde nezažil a chápal som jedno že sa snažili zmestiť do času turné, čo sa im skutočne podarilo. Začala druhá polovica koncertu a rastúce zimomriavky silneli v každom z nás. Čoraz viac som cítil že ako sa mi tento zážitok zapisuje do hlavy a že to bude to najlepšie čo som doteraz zažil, ale ešte stále to nebolo všetko.

Čím bližšie bol koniec celého koncertu, tak to odpálili tými najrýchlejšími bombami. Začalo to Burn It Down ktorá je pre mňa v rámci koncertov druhá taká najsilnejšia srdcovka a namotá sa na ňu každý človek. Ako klasicky bolo cítiť že Linkin Park sú v tej najlepšej forme a tento koncert si absolútne užívali po každom aspekte. Potom prišla ďalšia najkrajšia skladba ktorá ma vždy vie dojať a miestami aj rozplakať a to bola Final Masquerade, skrátka naživo znela úplne nádherne. Proste pri tej skladbe som cítil nádherné pocity a miestami som mal pocit že ma miestami nadnáša, bolo to skrátka niečo úžasné, čo prajem každému aby to zažil. Potom to Mike odpálil Remember The Name kde zarapoval nielen svoju slohu, ale dal to celé za Styles Of Beyond ktorí sú súčasťou Fort Minor. Proste toto bolo úžasné živé prevedenie a skrátka to nemalo žiadnu chybičku. Mike ukázal že je to veľký profesionál a úplne dával ako zo štúdiovej nahrávky, úplne som mal pocit že si zapínam The Rising Tied a znie to rovnako vypeckovane, ale v tomto prípade to bolo ešte lepšie. Mnoho ľudí počas koncertu držali v rukách aj rôzne nápisy kde boli texty pesničiek a k tomuto momentu sa opäť približovalo. Všetci rapovali, spievali, kývali rukami, kývali hlavami a bola jedna veľká fantastická bomba. Remember The Name bola 19-násta skladba a do konca celého koncertu chýbalo len 7 skladieb a ja som si vravel v jednej chvíli aby tento okamih nikdy neskončil a trval čo najdlhšie. Uvedomoval som si že aký to je silný emocionálny zážitok hádam pre každého čo na Linkin Park ešte nebol a pre mňa to bolo dvojnásobne a ešte viac to bolo aj umocnené.

Svoju koncertnú premiéru absolvovala aj nová skladba Welcome, ktorá naživo znela ešte lepšie a v jednej chvíli som si myslel že sa od dojatia rozplačem. Proste tá pozitívna sila tej skladby a skvelého rapu od Mikea bola silná a prejavili aj fanúšikovia ktorí držali nápis s názvom Welcome a niektorí na papieriku aj text refrénu. Naživo to bolo absolútne fenomenálne a Welcome sa stalo mojou srdcovkou od prvého počutia. Potom prišlo Numb s klasickým introm Encore a zároveň sa to zakončilo rovnakým outrom. Naživo môžem povedať že Numb je absolútna bomba, proste som sa pri tej pesničke neskutočne bavil a užíval som si ju. Potom zaznela In The End pri ktorej tiež začalo moje počúvanie Linkin Park. Na tejto skladbe sa mi páči všetko, ale najme to že Chester nechá fanúšikov zaspievať určitý úsek s danej pesničky a v tomto prípade som sa divil, že som nezabudol text. Ten pocit vedieť slová bez toho aby niečo zaspieval, tak bolo neskutočne nádherný. A teraz prišla absolútna bomba na ktorú som kýval hlavou, dupal nohami a spieval. Proste môže povedať že Faint naživo je absolútny masaker, proste tá geniálne rýchla paľba rapu a ešte rýchlejšia paľba spevu, tak proste toto bolo úžasné. Potom to ešte viac umocnilo aj vynikajúce outro ktoré považujem za jedno s tých najlepších čo neraz zaznelo. Pomaličky už prichádzal bod, ktorý poznáme s viacerých koncertov že Linkin Park odídu s pódia a tento moment bol epický. Kto si myslel že sa koná koniec koncertu, tak bol úplne na omyle, lebo ešte stále hrala hudba a všetci kričali Linkin Park. Tak sme si ešte trošku počkali a opäť to čakanie stálo za to, ale potom už mi bolo aj ľúto, že ten koniec reálne aj príde a neboli sme od neho tak vzdialený, rýchlo sa to približovalo.

Linkin Park sa vrátili ešte na pódium, ako to býva pri tomto bode a Mike zarapoval predĺžené intro Until it’s Breaks a potom sa začal song Waiting For The End, naživo to bolo opäť krásne a nádherne precítené ako to býva pri tejto skladbe a potom zaznelo aj Wall Of Noise teda outro ktoré túto fantastickú skladbu nádherne ukončilo. What I’ve Done bola predposlednou skladbou v setliste a fantasticky túto skladbu umocnil nádherný dlhý bridge a Brad zahral fantastické gitarové sólo ktoré bolo nádherné. Proste toto bol ten najlepší úsek celej skladby a už pomaličky sa blížil koniec celého koncertu, ktorý bol absolútne fantastický a atmosféra bola delikátna. Koniec sa už blíži a skladba ktorá najlepšie zakončuje koncerty je Bleed It Out, skladba pri ktorej som rozkýval hádal celé svoje telo. Najkrajšie na celej skladbe je, že celý bridge spievali fanúšikovia toto bola absolútne najlepšia časť. A potom ako naberala na rýchlosti, tak ja som rýchlejšie kýval hlavou ako sa len najlepšie dá. Proste toto bol ten najlepší koncert aký som zažil a to môžem povedať respektíve napísať bez predsudkov. Samozrejme nám aj poďakovali, samotný trval hodinu aj trištvrte ale miestami sa mi zdalo že trval aj dlhšie, ale bolo to skrátka úžasné. Nikdy som si nemyslel že sa mi toto reálne splní a že odídem s Rybnika absolútne spokojný. Ja som vedel že Linkin Park majú skvelé koncerty a v Poľsku to odohrali fantasticky mal som silnú radosť. Mal som radosť aj s predkapiel, ktoré tiež boli úžasné, proste úžasne navnadili na tú hlavnú šou. Som sa tak vyspieval, vykričal, pokýval hlavou, dupal nohami a toto bol proste zážitok ktorý mám na celý život a pri ktorom viem že na neho tak skoro nezabudnem a budem ľudom hovoriť že som zažil Linkin Park naživo.

Celkovo cesta do Rybnika stála za tie všetky zážitky a keby tam hrali znova, tak na nich idem znova a s tým že by som videl iné predkapely. Som hrdý na to že Linkin Park má takých úžasných fanúšikov, ktorý sa vedia skutočne baviť a ktorí to dokázali aj tým že mali oblečenie ktoré zvýrazňovalo nápis Linkin Park. U mňa to zvýrazňovala mikina chcel by som dodať ešte jedno. Ja neprestávam veriť že Linkin Park ešte prídu na Slovensko alebo do Česka. Verím že prídu a ja pôjdem na koncert s mojou super osôbkou Elenkou, ktorá o tomto sníva rovnako ako som ja sníval. Je veľa ľudí čo počúva Linkin Park a sú to proste moji priatelia, ako s tými všetkými priateľmi by som na nejaký koncert. Ale to sa pravdepodobne nebude dať ísť zo všetkými naraz. Ale určite to chcem ešte niekedy zažiť a viem že týmto koncertom sa ešte nič neskončilo. Otvorila sa v mojom živote nová výzva a celkovo prišla aj taká nová motivácia. By som najradšej dodal jedno, že proste v živote sa nedá vždy čakať na to, kedy príde niečo samo. Všetko v našom živote dokáže prísť do roka a do dňa a týmito slovami som sa začal riadiť v živote. Tieto slová platia aj v reálnej praxi, lebo ak človek niečo chce tak to dosiahne, len si proste musí veriť. Ten kto si neverí, tak si celú situáciu robí strašne komplikovanou a skomplikuje si tým celý svoj život. Ja som šťastný že sa mi to splnilo, nikdy som si nemyslel že sa veci pohnú takým úžasným smerom. Ale som všetkým vďačný ktorí ma v tomto sne reálne podporovali a aj tým ktorí mi k tomu snu aj dopomohli. Sen ktorý som sníval 15 rokov, tak už sa skončil a ja už neviem o čom snívať. Lebo už miestami cítim že som vnútorne naplnený, ale určite pri mojej povahe si ešte niečo nájdem.

 

Pridaj komentár

