TOP 10: Čo práve počúvam ja


Chcel by som úvodom ľudí oboznámiť, že čo momentálne za posledné obdobie počúvam a že ako ma neraz hudba dokázala ovplyvniť v písaní. Každý mesiac v roku, by som chcel spísať u mňa TOP 10 najlepších songov čo sú u mňa srdcovkou. Momentálne tento môj rebríček nebude pojednávať o skladbách čo vyšli v tomto roku, ale určite by som si chcel pripomenúť aj tie minulé roky, ktoré boli nejakým spôsobom nadčasové. Ak táto téma bude u ľudí úspešná, tak tieto rebríčky obohatí aj o žánre. Vyčlením si s každého žánru 10 určitých songov čo bežne počúvam a spíšem k nim určitý komentár a dôvod prečo daný song počúvam.

10. Fort Minor – Welcome

Začínam práve touto pesničkou, lebo Linkin Park počúvam pomaly 15 rokov a Mikea samozrejme považujem za jedného s najtalentovanejších producentov, aký môže byť. Mike spomínal že sa nezamýšľal nad novou skladbou, proste že to prišlo samo od seba. Skladba má neskutočne pozitívny náboj, dokáže človeka rozveseliť a doteraz si ju púšťam a radím ju medzi svoje najobľúbenejšie.

9. Birdy – Skinny Love

Za posledné obdobie som Birdy počúval najviac zo všetkých interpretov čo bežne počúvam. Jej hudba neraz prináša niečo nad čím sa človek musí zamyslieť a ja som to pri nej takto reálne cítiť. Spieva o tom, že ako v našom živote môže byť láska slabá a že ako môžu prísť chvíle keby sa človek cíti bezbranný. Ako človek si pri tomto songu silno poplače a najme vtedy keď precíti text. Každá skladba od nej sa mi páči a nesie v sebe určité posolstvo a preto som vybral tú svoju najobľúbenejšiu.

8. Bilal – Satellites

V rámci neo-soulovej hudby si vybrať nejakú svoju najobľúbenejšiu skladbu je neskutočne zložité. Potvrdilo sa mi to aj v tomto okamihu, kedy vzniklo strašne veľa hudobných skladieb a vybrať si jednu bolo pre mňa najťažšie. Satellites rozhodne považujem za skvelú skladbu, ktorá by sa mala hrať v každom jednom rádiu a nemala by byť ľudmi prehliadaná. Bilal má neskutočne skvelý hlas a ako príde refrén tak okamžite nastupujú kvalitné zimomriavky.

7. Paramore – Last Hope

Paramore som začal počúvať od určitého obdobia, teda s čias singlov albumu Riot. Ich tvorba dokáže osloviť každú vekovú skupinu a mňa tiež oslovila. Ich texty odrážajú reálny život a všetko čo sa v živote deje, celkovo Last Hope mi príde textovo najprepracovanejšia napriek tomu, že skladba je viacmenej smutná a melancholická. Vždy ako mi je ťažko, tak si ju pustím, lebo neraz sa pri nej dokážem upokojiť. Ako sú úžasné slohy, tak je fantastický aj refrén ktorý má neskutočnú silu.

6. Sum 41 – Pieces

Ako od Sum 41 mám viacero skladieb čo by som dokázal vybrať a Pieces radím medzi tie najsilnejšie. Skvelú skladbu podporil aj výborný klip, ktorý dokázal podčiarknuť náladu skladby a najme textu. Skladbu počúvam len vtedy, ak mám v sebe nejakú vnútornú neistotu. Na to že skladba začína smutne, tak potom refrén dokáže človeka skutočne povzbudiť a k niečomu reálne motivovať.

5. Jimmy Pé – Time Machine (feat. Fallgrapp & Tante Elze)

Ako počúvam vo svojom živote rôznu hudbu a pre mňa Jimmy Pé patrí medzi tých najlepších producentov v rámci elektronickej hudby. Jeho hudba ma oslovila ako som ju počul v Rádiu FM, od toho momentu som ho začal reálne počúvať. Pri tejto skladbe prichádzam na to, že každý človek by mal mať stroj času a vrátil sa do určitých okamihov čo kedysi boli. Tante Elze prenikavou farbou ukazuje že je neskutočne talentovanou speváčkou a že treba s ňou za každých okolností a Jimmy Pé s Fallgrappom dodali skladbe hudobný náboj.

4. The Heavy – Short Change Hero

Pre mňa táto skladba bola takou hudobnou hymnou čo som počúval každú noc. The Heavy ukázali ako vedia rock skombinovať z neo-soulom a robia to skutočne geniálne. Pesnička sa samozrejme stala aj súčasťou soundtracku ku hre Borderlands 2, ktorá patrí medzi tie najznámejšie akčné hry dodnes. Samotná skladba má neskutočne pozitívnu energiu a dokáže človeka rozveseliť, keď mu je najťažšie. Rozhodne ju považujem za najlepšiu s ich celkovej tvorby a najme za nadčasovú.

3. Lauryn Hill – Doo-Wop (That Thing)

Ako od Lauryn Hill si rád vypočujem čokoľvek a samozrejme aj celkovo od The Fugees. Túto pieseň dodnes považujem za nadčasovú a Lauryn okrem toho že fantasticky spieva, tak aj skvelo rapuje. Song bol súčasťou je jediného albumu a na nástupcu jej debutu sa stále čaká. Momentálne je súčasťou soundtracku kde vzdáva hold soulovej speváčke Nine Simone. Doo-Wop je pesnička ktorá sa každému zaryje do hlavy aj tomu, čo Lauryn moc nepočúvajú.

2. Amerie – 1 Thing

Amerie som do tohto rebríčku zaradil, lebo dodnes je podľa mňa nedocenenou u ľudí. 1 Thing je rozhodne energická a úderná skladba čo človeka roztancuje. Aj klip neskutočne dokázal navodiť pozitívnu atmosféru a neraz si pri ňom človek potancuje. Samozrejme má skladba aj remixovú podobu kde si zahosťovala aj Eve, ktorá to skvelo odrapovala. Ale ako sa hovorí originál pre mňa stále bude niečím výnimočným a kultovým, lebo ukázal kde sa bude uberať cesta žánru RNB.

1. Dr. Dre – Still D.R.E.

Ako je ťažké vybrať nejakú skladbu od Dr. Dreho, lebo jeho veci sú mňa dodnes nadčasové a každý si rád spomína na určitú dobu, kedy bol viac cenený hip-hop. Neskutočná pohodovosť ide s tohto songu, že si neraz dokážem na neho aj ja poskákať. Mnoho ľudí miluje skákajúce lowridery a ja medzi túto skupinu tiež patrím. Túto bombičku produkovali Dr. Dre, Mel-Man a Scott Storch čo potvrdzuje, že je to obrovský hit. Prakticky touto skladbou sa vytvoril neskutočný boom pre hip-hop.

BONUS: Scorpions – Wind Of Change

Rebríček je viacmenej už uzavretý, ale rozhodne by nemala chýbať ani nejaká bonusovka, ktorá si nesie legendárny status hudobnej klasiky. Vybral som skladbu, ktorú ľudia dodnes počúvajú a dodnes sa hráva aj v rádiu. Geniálne slohy a úžasný refrén potvrdzuje že táto skladba sa hrá na každom jednom koncerte a je miestami aj štadiónovou skladbou. Sám som vyrastal na hudobnej klasike a Scorpions sú skupinou, ktorá si právom nesie status legendy a tento status jej už nikto nezoberie.

Pridaj komentár

