Archív pre december 16th, 2014

Všetci sme jedno

16. decembra 2014

Celý život musíme pochopiť že nie sme sami,
že každý z nás sa v živote nejako cíti,
musíme sa s tým všetkým nejako popasovať,
nesmieme sa v tých najťažších okamihoch vzdávať,
naučme sa pochopiť jeden druhého,
hľadajme cestu v ktorej je iba ľudské dobro,
všetci za nejakú vec skutočne bojujeme,
svojich snov čo chceme sa nikdy nevzdávame,
bez strachu a nejakých ďalších možných hádok,
nebojme sa v živote spraviť nejaký dobrý skutok,
namiesto nejakej nenávisti ju zameňme za lásku,
tešme sa že máme pri sebe nejakú milovanú osobu,
nehádajme sa pre neustále množiace hlúposti,
pochopme človeka ako sa skutočne v danej chvíli cíti,
nebojme sa spojiť a vytvoriť niečo krásne,
nežime neustále iba v čistom chaose,
všetci máme svoje vlastné problémy,
za ktorými sa skrývajú nekonečné slzy,
strácame čas s pocitmi čo vôbec máme,
veď v našom živote predsa nie je nič márne,
nie vždy môžeme na všetko byť sami,
potrebujeme aby pri nás všetci stáli,
musíme všetci držať spolu ako jedna reťaz,
žiadny problém vtedy pre nás nebude žiadna záťaž,
postupne sa s tohto sna prebúdzame,
treba si uvedomiť že každý deň prežívame niečo vzácne,
všetci sme v niečom skutočne jedinečný,
nebudeme navždy v našom živote opustený,
postupne celý ten smútok opadne,
všetci sme jedno a to je na tom celé krásne.

Šťastie

16. decembra 2014

Celý život uvažujeme nad tým, že čo to znamená šťastie a aký vplyv má na nás. Každý človek je šťastný z niečoho iného, len záleží na tom, že či to šťastie je úprimné. Niekedy si musíme uvedomiť, že nepotrebujeme nič viac, ako žiť aj s toho mála čo máme. Vždy chceme v živote viac, ale potom neskôr si uvedomíme, že skutočné hodnoty sa skrývajú v našom srdci a v tom čo skutočne cítime. Proste keď sa máme dobre, tak vtedy sa cítime lepšie a máme chuť rozdávať úsmevy na všetky svetové strany. O tomto to je v našom živote, že prakticky bežné veci v živote berieme ako určitú samozrejmosť.  Nie všetkým v živote sa môže dariť, aby si mohli povedať že sú šťastní a vždy sa nájde komu sa darí viacej. Niekomu sa žije v živote lepšie a niekomu sa žije horšie, nie všetci majú možnosť prežiť krásny príbeh podľa určitej rozprávky. Proste funguje to na základe toho, že medzi láskou a nenávisťou je absolútna tenká čiara a stále sa pýtam v živote, že čo je v živote skutočné šťastie. Nepoznám vždy odpoveď, ale niekedy stačí vstať s postele a uvedomiť si že je nový deň, kedy znova je šanca si plniť svoje vlastné sny. Viem že sa mi možno neplnia sny hneď, ale snažím sa nikdy nevzdávať a nájsť v sebe určitú motiváciu.  Motivácia veriť v niečo ma dokáže neskutočne psychicky naplniť šťastím a neraz si uvedomujem, že všetky hodnoty ktoré mám v srdci, nikdy v sebe nezničím a budem za ne bojovať. Prakticky si treba uvedomiť, že sa dá žiť v priestore z určitou skupinou ľudí, dá sa s nimi zdieľať určitá filozofia a na tomto sa dá postaviť všetko. Niekedy mať šťastie neznamená všetko, stačí fakt naraziť na tých správnych ľudí, ktorí nebudú mať nejaké predsudky a ktorí budú mať človeka takého aký v skutočnosti. Proste nie je jednoduché prijať nejakého človeka čo je iný a neraz viem, že je to u mňa najťažšie, lebo viem že sa so mnou nie vždy stotožnia.

Často naše pocity sa miešajú s tým, že kto nás môže spraviť šťastným a kto nám zo života spraví len peklo. Nie vždy sme všetci bezchybný a dokonalý, ale aj na to si musíme zvyknúť. Nie všetci majú náladu na to, aby mohli sa z niekým rozprávať a neraz to chápem. Musím byť trpezlivý a pochopiť, že v živote cesta za tými najkrajšími vecami, býva často plná zrád a neustáleho strachu že čo bude ďalej. Treba si uvedomiť, že nie vždy nám všetci budú priať šťastný a preto nesmieme sa v určitých chvíľach vzdávať. V časoch spoločenského konzumu, doslova je umenie nájsť niekoho, kto má v sebe kúsok zdravého rozumu a kto ešte nestratil v sebe pokoru. Stále platí v živote, že sme sami strojcom svojho šťastia a nikto nemá návod ako má žiť dokonalý život. Nie všetci sme bohatý a nemáme všetci tehličky na bruchu, ale niekedy je najväčším šťastím, keď sme sami zo sebou spokojný a toto je tá najkrajšia vec na svete. Všetci sme rôzny, ale to neznamená, že sa musíme okamžite hádzať do jedného vreca, máme všetci odlišné príbehy a je iba na nás, ako všetko v našom živote dokážeme zvládať. To že sa dožívame ďalších dní je doslova zázrakom a týchto dní si musíme vážiť, lebo vždy môžu byť posledné. Každý krok v našom živote môže byť šťastím alebo môže byť záhubou, doslova všetko máme vo svojich rukách a máme neustálu páku, ktorú môžeme vždy potiahnuť v správny okamih a všetko zmeniť k lepšiemu. Ja neprestávam veriť tomu, že všetko bude super, len niekedy mám strach, že moja radosť zo života viacmenej bude iba dočasná a že prídem, že všetko čo sa v skutočnosti deje, tak ma nejako pohltí ako nejaká počítačová hra, ktorú ledva dokážem vypnúť a vžiť do svojho vlastného príbehu čo si tvorím sám. Ale všetci si tie príbehy tvoríme sami, toto si treba uvedomiť, že je iba na nás čo robíme a všetko máme vo svojich rukách. Na našom šťastí doslova stojí a padá celý náš život, sme ľudia neobmedzených možností, že si to vlastné šťastie, pretvárame podľa seba. Niekedy stačí vedieť, že ten človek čo je okolo nás, to cíti rovnako a zdieľa s nami všetky naše pocity a tie pocity sú proste najkrajšie.

Kopec ľudí je šťastných, keď majú svoju milovanú lásku a veria že s ňou budú na celý život. Niekto je šťastný keď sa mu podarí prekonať nejaký ťažký moment čo prežil vo svojom živote a bál sa ho. Dakoho poteší, keď sa nájdu ľudia čo ho dokážu prijať do spoločnosti a nepodceňujú toho človeka. Každý má svoj spôsob ako prežíva svoje vlastné šťastie a nie všetci sa s tým spôsobom stotožniť, ale proste to nevadí a vždy sa nájdu ľudia čo budú závidieť niekomu šťastie. Prakticky si treba zvyknúť na to, že mentalita ľudí je iná a proste sa ich nedá súdiť, pravdepodobne je v nich a výčitky teraz nie sú na mieste. Ale si treba uvedomiť, že nemôžeme byť všetci rovnaký a fungovať podľa nejakého vzorca. Nie všetci sme roboti a nebudeme všetci konať v rámci šťastia rovnako, teda všetci máme iné riešenia ako riešiť problémy. Každý človek čo žije na tejto zemi je prakticky svojskou osobnosťou zo svojimi vlastnými názormi a všetci sú iný. Naša jedinečnosť sa skrýva v tom, ako dokážeme vnímať svoje životné šťastie a že či ho dokážeme dopriať aj iným ľudom okolo seba. V dnešnom súčasnom svete ktorý je viacmenej zameraný na konzum a určitý materializmus, by sa každý človek mal tešiť z maličkostí. Namiesto ľudských hádok treba nájsť na všetko určité riešenie aj za cenu kompromisu a porozumenia. Celý náš život nie je iba o náhode, ale je viacmenej o šťastí a o tom, na akých ľudí dokážeme vo svojom živote skutočne naraziť a že či tí ľudia budú skutočne stáť pri nás. Šťastie je niekedy relatívny pojem, lebo môže trvať strašne dlho a samozrejme môže aj rýchlo skončiť, záleží na tom, že s akými ľuďmi sme po našom boku a že či nás tí ľudia dokážu pochopiť. Niet nad šťastie, ktoré prežívame z ľuďmi, ktorým sa môžme bez strachu pozrieť a povedať im, že ich máme reálne radi. Najväčším šťastím je, keď nás človek, ktorý nás má rád považuje za svoje životné šťastie, lebo si uvedomíme, ako mu môžeme zmeniť rýchlo život a presne takto to v skutočnosti funguje. Je jedno, či to je náš kamarát alebo je to naša láska na celý život, niekedy fakt stačí zistiť, že nič iné v živote ako šťastie reálne nepotrebujeme, teda samozrejme základom nášho šťastia je keď sa psychicky cítime dobre od našej psychiky a nálady.

Šťastie býva niekedy ako dvojsečná zbraň, nie vždy ho ľudia vedia na človeku oceniť. Často nevedia ľudia všetkým dopriať to čo je pre nich dôležité, ale proste treba to brať tak, že je to proste život a ľudia už iný nebudú. Sú chvíle kedy sa človek nedá byť šťastným a občas prídu momenty, ktoré musí prekonať, aby jeho šťastie bolo skutočné silné a pevné. Človek doslova stojí pred dvoma mlynskými kameňmi, aby pochopil že čo je skutočné šťastie a je to eufória ktorá v ňom postupne rastie. V živote k dokonalému šťastiu treba jedno, nielen si vážiť seba samého, ale aj ľudí ktorých má nadovšetko rád. Treba si uvedomiť, že nie je to ľahké, ako sa môže zdať, ale treba to skúšať a nevzdávať sa. Treba si pomyslieť, že každý jeden deň máme prežiť v pokoji, radosti, zdraví, šťastí a láske. Na šťastí funguje všetko, keď je niekto zdravý, tak to šťastie je dvojnásobné a vie že tento boj mal skutočne zmysel. Šťastie nie je iba vo filmoch, ale býva aj v realite a je na nás ako dokážeme s ním nakladať. Treba si uvedomiť že za naším šťastím je kopec prekážok a kopec ľudí ktorí nám ho chcú skaziť. Proste nebojme sa celú závisť a chamtivosť prekonať, proste sa všetkým ľudom nezavďačíme a mnoho ľudí keď sme zadaný z nejakým partnerom, tak sa budú snažiť všetko robiť preto, aby nám tie vzťahy zničili. Len proste si neberme vážne, lebo ľudí nezmeníme a proste sa nedajme nikým vytočiť. Ja sám som mal s tým problém, doslova v rámci lások počul, ako mi niekto dá šancu a popri tom si tá dievčina, radšej si namotala iného chlapa a nevyčítam jej to, sama príde na to, že ten chlap pre ňu nie je ten pravý, ako sa môže zdať. Niekedy si uvedomujem, že jedinou našou chybou pri šťastí je, že sa neustále opúšťame a myslíme si vtedy, že nám to šťastie dlho nevydrží. Šťastie rastie postupne, len je na nás, že či si ho dokážeme udržať v takej miere aby bolo skutočne pevné. Všetko v našom živote si musíme vážiť, bez ohľadu na to, čo to je a hlavne nesmieme byť pokrytecký a musíme byť rozumný. Treba si uvedomiť, že ten čo má toho najmenej, tak nám dokáže toho dať čo najviac a o tomto by mal byť celý náš život. Neraz majú ľudia dni, kedy sú podráždený a treba byť voči nim trpezlivý a netlačiť na nich, len ich treba psychicky podporiť. Vždy si treba uvedomiť, že niekedy je dôležitejšie byť šťastnými vo svojom vnútri, než je tomu tak navonok. Teda chcem povedať, že ak má byť človek šťastný navonok, tak musí byť šťastný aj vo svojom vnútri, lebo naše vnútro je tou najcitlivejšou stránkou a dá sa veľmi ľahko zneužiť a zničiť, treba si dávať pozor s kým sa delíme o svoje myšlienky a netreba to s tým šťastím niekedy preháňať a všetko má nejakú tú hranicu.

Poviem to takto, ja som rád že žijem napriek všetkým veciam, čo sa v mojom živote udiali. Že aj keď mi boli hádzané polená pod nohy, tak som neprestal veriť že šťastie raz príde. Sú chvíle, kedy sa nesmejem a niekedy sa nad všetkým zamýšľam, ale potom cítim pocit šťastia, keď viem že sú ľudia čo so mnou cítia rovnako. Pocit že sú ľudia čo chápu podstatu a vidia za oponu mojich pocitov je najkrajší. Čelím mnohým veciam či to neraz je kritika alebo nejaká závisť, ale som šťastný za to čo mám a verím že ma to všetko neopustí. Nesťažujem že je všetko zlé, len sa snažím nájsť vždy v tom určitú rovnováhu a pochopiť že všetko sa deje s určitého dôvodu. Snažím sa pochopiť, že nie je dôležité za niečím naháňať, že všetko proste musí prísť samo, viem že sa treba o tom pričiniť, ale viem že koľko krát som to takto skúšal a nedopadlo dobre, tak od toho momentu som si povedal, že si všetko začnem užívať a nebudem na nič tlačiť, takto je to podľa mňa najlepšie. Niekedy najväčšie šťastie je, keď môžem si povedať, že môžem žiť a že to má nejaký zmysel. Proste nesťažujem na to, že niekto má toho viac a dakto menej, len niekedy ma vo vnútri zamrzí, že koľko ľudí nemá šťastie zažiť vo svojom živote niečo pekného. Ako viem neraz, že ako je šťastie rýchlo pominuteľné a že proste nevydrží dlho, ale toto fakt záleží len od nás a je iba na nás, aké to v skutočnosti bude. Ak máme možnosť niečo zmeniť, tak sa o to aspoň nejako pokúsme a nebojme sa skúšať aj nové veci, čo sme ešte neskúsili, stále máme nejaké možnosti na základe ktorých všetko môže fungovať. Vždy je nádej, len sa musíme o ňu pokúsiť a v mnohých veciach si musíme poradiť sami. Život je naša najlepšia škola, ten nám pripravuje tie najzložitejšie skúšky a je iba na nás či sa dostaneme na určitú úroveň a že budeme sa neustále zlepšovať.  Ale každým základom dňa je, že vstať a podľa toho sa ukáže akú budeme mať skutočne náladu. Len dôležité je, aby sme sa nevytáčali nad každou somarinou a viem že sa to nie vždy dá, lebo neraz ľudia sa snažia brnknúť človeku na strunu. Ale aj my musíme svoju citlivosť držať na uzde a nehovorí sa mi to ľahko, ale ja mám príliš veľkú trpezlivosť, takú ako veľký chrám. Niekedy si uvedomujem, že proste ma nedokážu vytočiť a prakticky sa cítim šťastný, lebo sa snažím žiť a nebrať svoj život ako nejaké dostihy a nechcem sa v kuse za niečím naháňať. V časoch všeobecného mamonu mi stačí vedieť, že sú tu pri mne ľudia ktorí ma chápu a zdieľajú moje šťastie so mnou.

Pre mňa je najväčšie šťastie pocítiť, že proste cítim tú ľudskú podporu a ochotu mi neraz pomôcť. Viem nie je to ľahké, keďže aj ostatní ľudia majú nejaké starosti, ale vždy sa to dá zvládnuť, keď sa navzájom podporíme. Proste keď aj ľudia vedia že som autista a vedia že som v mnohých veciach iný, tak ma nezavrhli a neopustili ma. Vnímam ako také veľké šťastie, ten pocit byť mať rodinu a ľudí okolo seba je proste najkrajší. Proste bez tých ľudí by to tak jednoducho nešlo, ale niekedy sú chvíle, kedy sa nedá nad všetkými zasmiať, človek musí k veciam pristúpiť aj vážnejšie a ja to takto pociťujem. Nemyslel som si nikdy, že nájdem nejakých kamarátov, ktorí ma budú chápať a ktorí chápu moju filozofiu čo zdieľam cez vlastnú stránku. Proste viem, že existujú ľudia, čo si dokážu pospájať všetky veci dokopy a dokážu vidieť za oponu a kvôli ním má všetko robiť. Koľko krát som mohol všetko vzdať a povedať si, že všetko už nemá zmysel. Mal som myšlienkové pochody, kedy som chcel skončiť z vlastnou stránkou a keby nebolo ľudí, čo ma podporujú v tom čo robím, tak by som to mal samozrejme omnoho ťažšie. Mnoho ľudí si pomyslí, že všetky texty čo píšem, že či som vôbec pri zmysloch a som omnoho viac než sa zdá. Som šťastný aj napriek tomu že žijeme vo svete, kde si ľudia závidia takmer všetko v živote. Neraz si vážim kopec správ čo mi ľudia napíšu a že tých ľudí pomaly prestávam vnímať ako svojich kamarátov, ale vnímam ich ako priateľov čo rovnako cítia dané pocity a sú to pre mňa uvedomelí ľudia, čo sa proste nevzdávajú v živote a idú ďalej. To že mám iný svet a iné pocity neznamená že ľudí do svojho sveta nepustím, každý má u mňa dvere otvorené a každý mi môže povedať čo si myslí. Sú chvíle, kedy proste nedokážem vždy reagovať na všetkých a každý má iný postoj na určité životné ideály a kto vlastne nie, všetky máme svoje dokonalosti a mnoho chýb, nikto z nás nie je dokonalý a ani ja, ale budem sa vždy snažiť, aby som bol sám sebou a aby som nestál iba na jednom bode, proste cítim že sa musím niekde odraziť a viem že tieto odrazy bývajú úspešne, pokiaľ v ne reálne verím.

Prakticky moja vyrovnanosť spočíva v tom, že nikdy neprežívam umelé emócie. Teším sa či zo svojho úspechu alebo z úspechu iných ľudí, proste na tomto staviam svoje šťastie. Som vďačný za to čo vo svojom živote mám a prajem si, aby ľudia cítili to isté a aby nikto nebol smutný v živote. Proste treba mať aj kúsok empatie a dať každému človeku lásku a nie ho ignorovať. Človek čo robí iba zlé veci, tak nikdy vo svojom živote šťastný, teda jeho šťastie bude založené na tom ako iným bude robiť šťastie. Pre mňa nie je dôležitý materializmus, ale mne ide o to, aby všetko bolo v pohode a najme aby boli lepšie medziľudské vzťahy. Nepotrebujem veľa vecí, kedysi bola doba, kedy som chcel veľa a popri tom človek moc toho nepotrebuje. Sú chvíle kedy sa cítim prázdny a aj napriek tomu s tým skutočne bojujem, lebo celý náš život je doslova istým bojom. Ja som sa nikdy z nikým nehádal a nikdy som si nezakladal na tom, že musím všetko riešiť nejakou hádkou. Skôr sa snažiť si zachovať nejakú duševnú rovnováhu a najme rozvahu, celé moje šťastie je založené na jednoduchých a dosť podstatných veciach. Ale zdravie je tá prvá vec a to že sa snažím každého jedného človeka skutočne pochopiť. Proste neriešim nejaké rozdiely že kto je biely alebo čierny, proste každého človeka mám rád rovnako a viem že je kopec ľudí, čo ma môže nenávidieť za to, že som iný než oni. Ja nikomu nepotrebujem nič zlé priať a nikdy to tak nebude, proste naše šťastie je o našich ľudských hodnotách a o tom že či dokážeme dodržiavať. Ten pocit byť zdravý, šťastný a že mám tých správnych ľudí okolo seba je super, ale keď viem že tých ľudí môžem poznať dosť dlhú dobu a stretnem ich neraz osobne tak mi to dodáva pocit radosti a šťastia, mnoho ľudí sa sťažuje na internet, ale mne ten internet pomohol dopracovať sa k bodu stretnúť ľudí aj osobne a bolo to super. Všetko ako môže mať svoje nevýhody, tak môže mať aj výhody a celkovo aj s každej prehry sa dá vyťažiť výhra a o tomto je náš život. Mnohé životné skúsenosti ma posilnili a byť silným človekom dokážem aj vďaka ľudom, nielen kvôli sebe a viem že všetko čo sa stalo v mojom živote, tak nebolo zbytočné a že to malo svoj zmysel, som rád za všetko čo vyšlo a to čo sa nepodarilo, tak mi to dalo novú životnú skúsenosť, že sa vždy dá robiť niečo, aby to bolo len lepšie.