Archív pre december 4th, 2014

Komunita

4. decembra 2014

Rozmýšľal som poslednou dobou o čom najbližšie písať, ale mal som v tomto omnoho jasnejšie. Mnoho ľudí si pomyslí že prečo píšem práve o komunite ako takej. Je to veľmi jednoduché, hlbšie som sa zamýšľal nad tým, že koľko mám vo svojom živote podporcov a že koľko ľudí fandí tomu čo reálne robím. Uvedomujem že ľudí čo okolo seba, nie sú iba obyčajné ovce v stáde, ale že sú to zdravo uvažujúci ľudia, čo chcú v živote iba jedno, aby v tomto štáte fungovala spravodlivosť pre všetkých rovnako. Tá komunita, ktorú mám pri sebe, nie je vôbec náhodná. Viem že sú to vo svojom vnútri silní ľudia, čo sa neboja poraziť zložité prekážky. Tí ľudia sa doslova postavili z bahna, aby dokázali byť lepšími. Nie sú to, len revoluční bojovníci za sieťou, ale sú to super ľudia, za ktorých dám aj ruku do ohňa a aj v reálnom svete sú super. Proste tí ľudia čo sú po mojom boku, tak sú tí ľudia ktorým verím a pri ktorým viem že ma nikdy nezradia. Celý život som proste chcel mať čo najviac priateľov, ale postupne som začal chápať, že nie je dôležité mať veľa priateľov, ale dôležité je mať pri sebe tých, pri ktorých sa nebudem ničoho báť. Neraz je veľa takých chvíľ, že tých priateľov reálne potrebujem, pomyslím si, že radšej nebudem nikoho zaťažovať a že všetko zvládnem sám, ale postupne zisťujem že ak ma niečo vnútorne dusí, tak to musím z nejakým človekom prebrať, lebo potom by som si komplikoval životnú situáciu. Celý život je jeden veľký boj, pokiaľ za jednu vec sa snažíme bojovať úplne všetci.

Byť v komunite samozrejme nie je vždy najľahšie, lebo všetci zdieľame iný názor na vec. Sám som človek čo sa snaží ľudí viesť k tomu najsprávnejšiemu názoru. Teda ľudí naučiť viesť ich k tomu, aby všetko čo je dobré sa naučili prijať a aby všetko čo je zlé odsúdili. Celkovo som si nemyslel, že z mojich myšlienok sa stanú uvedomelé názory, ktoré postupne začínajú ľudia chápať a ktoré pohnú viacmenej spoločnosťou. Neraz si všímam, ako niektorí ľudia prezentujú svoje názory a cítim s tých ľudí, že chcú nejakú zmenu v živote. Proste každý deň to tak cítim, neraz keď vidím niekde ľudí, napríklad na protestoch, len škoda že ich neorganizujú sami, ale sú organizované pod vplyvom politických špičiek. Ako je super, keď sa ľudia niekde stretnú a povedia si nejaké myšlienky, čo chcú reálne dosiahnuť. Proste tým ľudom nejde o to, aby žili v nejakom prepychu, ale skôr chcú poukázať na nespravodlivosť v tomto štáte a poukázať na to, aké u nás fungujú zákony, teda sa dá povedať, že nefungujú pre všetkých občanov rovnako. Komunita ak má v živote nejako fungovať, tak v nej musia fungovať ľudia, čo dokážu povedať svoj názor a neboja sa veci povedať pravým menom. Povedať veci pravým menom v tomto svete je sila ľudstva a iba takto sa dá vecami reálne pohnúť. Neraz nás zhodia na zem, ale nikdy sa nebojme zdvihnúť a dokázať že v jednote je naša reálna sila.  Len je dôležité, aby sme neprestali veriť v správne veci a v to že sa reálne podaria. Samozrejme to chce trpezlivosť, lebo zmena sa nikdy neudeje sama od seba a musíme sami prispieť k tomu, aby sa nám žilo na tejto planéte lepšie. Preto je dôležité sa nebáť každej výzvy, ktorú máme pred sebou a poraziť každú prekážku ktorá nám stojí v ceste.

Neraz máme dni, kedy sa nám nedarí, ale to neznamená, že sa musíme vzdať a opustiť sa. Sám som toto pochopil, aj keď niečo ma štve, tak idem ďalej a postavím sa osudu v tvárou tvár. Mám priateľov, kvôli ktorým tento boj nesmiem vzdať a kvôli ktorým musím ísť ďalej. Proste mám určitú komunitu ľudí, ktorá ma drží pri zemi a snažia sa mi vždy pomôcť, ako sa im to najlepšie dá. Snažíme sa si navzájom pomáhať po každej stránke, či je to psychická alebo morálna podpora. Proste si vážim takých ľudí, čo aj keď vedia, že sú chvíle, kedy nemám vždy na všetko náladu, tak ma pochopia. Moja partia preferuje iné názory v živote, ale dokážem ich prijať, lebo ak máme v živote fungovať, tak musíme byť vo všetkom jednotný. V našej jednote je sila a každý človek má právo si povedať svoj názor s tým, že nemusí zo všetkým súhlasiť. Sám som niekedy blázon a neraz mám voči niektorým postojom svoj názor, lebo celý náš život je postavený na názoroch a tie názory ovplyvňujú moje vzťahy s priateľmi. Viem že som neraz veľa ľudí kvôli tomu stratil, ale sa mi podarilo získať iných ľudí, ktorí sú skutoční uvedomelí bojovníci, tak ako ja. Ja kvôli ľudom a najme kvôli sebe som podstúpil sebapremenu, ktorá vo mne odstránila depresiu a naučil som sa byť silným človekom. Mám aj silných priateľov, ktorí rozmýšľajú uvedomelo a neraz sú veci ktoré s nimi rozoberám. Si vážim že nemám medzi priateľmi len Slovákov, ale že je medzi nimi kopec Čechov čo to všetko cítia rovnako a sú to vnímaví ľudia. Ale základom nášho úspechu je dôležité dosiahnuť rešpekt a ukázať že proste naša kultúra je vedomosťou a nie je prepychom, lebo základom toho, ako máme správne viesť život je cez naše svedomie a vedomie. Lebo keď si v živote určité veci uvedomíme, tak ich aj ľahšie dokážeme pochopiť.

Pamätám si, keď sme mali na G-Unit City fóre určitú komunitu ľudí kde boli PEchi, Seven Six, Kolec, Mya, Gnetty, JH Loc a bavili sme sa o hudbe ako takej a o G-Unit, teda o skupine ktorú všetci stále máme radi. To fórum mi strašne veľa dalo, lebo som si nemyslel, že proste budeme fungovať spolu ako taká jedna veľká rodina. Ale v jednej chvíli ma aj mrzelo, že sa to fórum rozpadlo, ale z ľuďmi čo boli v tom fóre, som neprestal byť v kontakte a neskôr samozrejme sa vytvorilo ďalšie fórum, ktoré fungovalo na rovnakom princípe a bolo také najviac česko-slovenské. Spočiatku sme si na to nevedeli zvyknúť, lebo sa pôvodne malo opäť vytvoriť čisto české fórum, ale aj tak bolo pár Slovákov vrátane mňa čo tam chodili a bavilo ich to. Ale aj napriek tomu som tam spoznal Kefasa, Vicka a Mareka ktorých považujem za svojich bratov, lebo sa skutočne zaujímajú o hudobnú scénu a sú to uvedomelí ľudia zo skvelými názormi. Doggy, Kefaso, 5-Dollar aka Dominik dodnes tvoria fantastickú hudbu, niektoré veci môžem reálne doporučiť vypočuť, spájajú ľudí okolo seba tou hudbou. Rozmýšľal som že by sa ešte vytvorilo nejaké fórum, len v súčasnosti by to s časových dôvodov nešlo, lebo všetci niečo robíme, ja blogujem a ostatní chalani robia hudbu, takže by bolo náročné sa starať o fórum. Ja sám som bol moderátorom na fóre a sám som pridával odkazy na nejakú rapovú hudbu. Nebolo to všetko ľahké, ale som rád že som zažil takú príjemnú skúsenosť a že mi dala strašne veľa a našiel som si tam nových kamarátov z niektorými som dodnes v kontakte a cením že sú to ľudia, čo majú na veci rovnaký názor ako ja. Neraz ma chalani poprosia, že či by som im nenašiel link na nejaký nový album, tak im vždy z radosťou niečo nájdem. Super kamaráta mám v Láďovi teda Pompeusovi ktorého týmto zdravím a s ktorým viem popísať o všetkých zaujímavých veciach, predsa je to pre mňa ako môj druhý brat.

Kedysi som len sledoval na Youtube rôznych ľudí a dodnes ich sledujem ako Jenny Jane, Zdochliakk, Selassie, FlyGun a mnoho ďalších. Na Facebooku sa objavilo video že je Slovák čo nadáva pri Fife a v tomto bode sa všetko otočilo o 180 stupňov. Zapozeral som sa do Fify a začal som rozmýšľať že kto je ten Restt a že prečo tak silno nadáva pri futbale. Neskôr som si klikol na Twitch a to bol prakticky 90-dňový vikingský stream, kedy Restt hral Dooma 3 a aj internet mu dosť sekal. Nemyslel som si, že niekto taký ako je Restt vytvorí najsilnejšiu komunitu ľudí, ktorá sa dokáže medzi sebou porozprávať a pokecať o všetkých možných veciach. Prakticky už 5 mesiacov pozerám jeho stream a furt sa tam idem dokadiť od streamu, sranda je tam takmer neustále. Som si našiel super kamarátov ako Mimi, Ukrajinca, Šárku, Stryca, Flaggisa a mnoho ďalších ľudí s ktorými sa super píše. Aj keď nie je stream, tak pri chate je strašne veľké množstvo ľudí a bavíme sa. Ale sa zapne Plug.DJ a všetci si vyberieme pesničky, čo máme najradšej. Mnoho ľudí si môže prečítať prechádzajúci článok, čo som čisto o Resttovi písal a najme o tom, aká je tam komunita ľudí skvelá. Som rád že som medzi ľudmi našiel priateľov, ktorí nielen hrajú hry, ale ktorí vedia s človekom skutočne pokecať. Som raz hral Posel Smrti 3 a nevedel som postupovať v hre, tak som hľadal návod. Tak ma zaujalo meno Ms. Repulsive a je to strašne skvelé dievča ktorá ma zaujala na prvý pohľad. Marcelka je skvelá baba a vynikajúca kamarátka a priateľka, ktorú si strašne vážim a ktorá točí skvelé hry, vážim si na nej, že je ľudská a že je sama sebou. Dodnes sledujem kedy vyjde nejaká nová horrorovka alebo adventúra čo si zahrá a ja si to rád pozriem. Viem že keď sa jej z niečím zdôverím, tak ma skutočne pochopí a neraz pri mne skutočne stojí. Ako si vážim, keď ľudia čo točia dokážu vytvoriť silnú komunitu a dokážu s tými ľuďmi skutočne komunikovať.

Moji priatelia sú proste neskutočne suproví ľudia a viem že sa na nich môžem spoľahnúť. Či je to moja mamka alebo ľudia ako Edinka, Evka, Elenka, Marcelka, Stanka, Viktor, Peter, Radka, Maťko, Maky, Ferko, Julka, Zuzka, Peťka, Ivanka, Miluška, Lucka, Nikolka, Michal, Mia, Bibka, Simonka, Alenka, Janko, Pavol, Zdenka, Gabika, Aďka, Dominika, Anička, Mimi, Roman aka Krpec, Gamba, Natálka, Patrik aka Fantom, Barborka, Maťka (Maťky a Barborky tých je viac). Títo priatelia mi dodávajú silu a nabíjajú ma energiou vtedy, keď si myslím, že je to beznádejne a viem že vždy existuje nádej. Mám vtedy pocit, že proste sa oplatí bojovať a nevzdávať sa vo veciach ktorým verím. Mnoho priateľov ako Maťka teda moja sesternička je rovnako uvedomelý človek vo všetkých aspektoch života a som vďačný že som ju mohol stretnúť po rokoch písania, ale ja som rád za každého človeka rovnako, nerobím nejaké rozdiely. Mne je jedno aká je veľká komunita priateľov, dôležité je, že pokiaľ si všetci rozumieme, tak dokážeme reálne fungovať v živote. Uvedomujem si, že v dnešnom svete nie je ľahké si nájsť priateľov, pri ktorých si môžem pozerať že dokážu byť stabilný. Viem že kopec ľudí neraz z môjho života buď prídu alebo odídu, ale nikdy im to nebudem vyčítať, lebo proste je to určitý kolobeh života a takto to funguje po celý náš život. Po dlhom čase chápem, ako sa pri niektorých ľuďoch cítim výnimočne a dávajú mi motiváciu sa postaviť zo zeme a nevzdať sa vecí ktoré milujem. Vážim si neraz aj komunitu ľudí čo čítajú moju stránku a aj ľudí čo to neraz komentujú. Mám s toho skvelý pocit, lebo keď viem, že niekto dané veci pociťuje tak ako ja, tak viem že moja práca niečo napísať, tak nebola vôbec zbytočná. Proste tých ľudí čo mám okolo seba, tak stoja pri mne a kryjú mi chrbát, viem ako je ťažko žiť ľahko a v dnešnom svete to tak platí obzvlášť. Ale s priateľmi sa dá všetko zvládnuť, každý jeden boj a každá jedna prekážka. Som rád že som si našiel človeka, čo to so mnou ťahá 4 mesiace a aj napriek tomu viem, že ako mám ja rád jeho, tak on má rád mňa a toto pre mňa strašne moc znamená. Po dlhom čase byť šťastný, znamená pre mňa strašne veľa a viem že nič viac k svojmu životu skutočne nepotrebujem a ani nechcem, lebo takto som skutočne spokojný.  Moja komunita nie sú čisto len ľudia za internetom, sú to ľudia ktorých neraz stretávam v meste a dokážem s nimi aj reálne pokecať. Sú to pokojní bojovníci a neskutoční dobráci, ktorí to majú v hlave zrovnané a ktorí sa neboja povedať mi svoj názor, ako si vážim tých čo sa mi neboja povedať čo robím dobre a že čo robím zle, lebo viem že tým ľudom aspoň na mne záleží a viem že mi chcú skutočne dobre a toto si skutočne vážim a som za to vďačný.

Mnoho slov čo som napísal sú pozitívne ladené a práve takýto článok som chcel napísať. Neraz mi aj hudba pomohla uvedomiť si mnoho dôležitých vecí a najme to, ako mám správne žiť. Proste tá vnútorná sebapremena bola neskutočne zložitá a dostať sa do stavu kedy si strašne veľa uvedomujem nebolo ľahké. Pochopil som, že proste svoj život musím postaviť na iných základoch a prvý krok bol vnútorné uvedomenie a dôvera v svoju karmu. Karma sa ukázala ako jediná vec, ktorej sa dá skutočne veriť a potom som všetko postavil na zlatej strednej ceste. Nebavili ma obdobia kedy som bol prehnane pozitívny alebo prehnane negatívny, proste mi to vadilo, lebo som vďaka tomu nedokázal byť sám sebou. Zlatá stredná cesta je celkovo pre mňa tá najsprávnejšia možnosť, ako byť silným človekom. Proste som pochopil že človek ak sa chce k niečomu motivovať, tak tá motivácia nesmie byť prehnaná a zároveň aj vnucovacia. Teda motiváciu treba postaviť na reálnych činoch, lebo je ľahšie niečo povedať teoreticky a ťažšie je to urobiť prakticky. Naučil som sa nikomu nič nevracať a neponižovať sa k tomu, aby som niekomu dačo vracal. Proste platí že ak človeku dáme čisto len tie dobré veci, tak on by mal tie dobré veci nám odovzdať a vrátiť nám ich naspäť. Teda zákon karmy je jasný, to čo odovzdávame von, tak sa nám vráti ako taký bumerang.  Teda keď človek urobí niečo zlé, tak sa mu to samozrejme tiež vráti. Ale ak máme nejako v našom živote fungovať, tak by sme mali milovať sami seba než budeme milovať niekoho iného. Lebo keď nedokážeme mať radi seba, tak nečakajme že nás bude mať niekto rád a o tomto to celé je a vždy to tak bude. Ja som rád, že som si našiel takú skupinu priateľov, ktorá je uvedomelá a ktorá sa zaujíma o verejné veci. Treba si uvedomiť že všetci sme jeden národ a treba odhodiť predsudky voči iným krajinám a spájať sa. Žiadne odsudzovania, musíme držať pri sebe a ukázať že nás nerozhodí len tak hocičo a hocikto. Spolu dokážeme byť ako jeden tím a dokážeme fungovať ako skutočná rodina. Ja niektorých ľudí vnímam ako svoju skutočnú rodinu a viem že ma tá rodina nezradí a že dá za mňa aj ruku do ohňa, tak ako aj ja za nich. O tomto je celý život, aby sme si uvedomili kto sú naši priatelia a že či dokážu pri nás stáť, len na tomto základe sa dokážeme všetci zjednotiť a ukázať že sme pokojní a uvedomelí bojovníci, ktorí najprv chcú zmeniť seba a potom chcú zmeniť systém okolo seba.

