Archív pre 30 júna, 2013

Názorové prechody

30. júna 2013

Po včerajšej únave ktorá na mňa priam až doslova doľahla, tak vlastne píšem svoj posledný júnový článok. Som napísal že posledný článok v tomto mesiaci, mnoho ľudí si to vyloží tak, že chcem skončiť a popri tom nekončím. Aj cez prázdniny určite plánujem písať a rozvíjať svoj nadhľad pre určité veci a aj ako som začal hlbšie písať o problematike ale aj pozitívach tohto sveta, Pre niektorých ešte stále moje písanie zostane viacmenej nepochopené a nedocenené, ale už to beriem normálne.

Človek čím je starší, tak v ňom doznievajú určité názory. Stretáva sa s ľudmi, opisuje im svoje pocity a potom oni opisujú svoje pocity jemu. Začínam vo svojom živote chápať, že nie vždy sa stretnem s pochopením v nejakom názore. Tak ako si ľudia vytvárajú svoje vlastné názory na veci, tak ja si vytváram tie svoje. Niektorí ľudia proste nemajú ani svoj názor, len hovoria svoje vymyslené báchorky s ktorých sa snažia profitovať. Hrajú sa na niečo čím v skutočnosti nie sú a potom sa neraz čudujeme, kam tá spoločnosť speje.

Názory môžeme mať na čokoľvek, ale niekedy je to ako taká dvojsečná zbraň. Niekomu daným názorom môžeme pomôcť, ale na druhej strane ho tým názorom môžeme aj potopiť. V človeku sa tie názory, tak ako vo mne menia. Netreba človeku vyčítať, že prečo svoje názory mení ako ponožky. Lebo niekedy je neraz za tým aj chovanie určitých ľudí a často nás núti zmeniť názor na dané veci, naša životná situácia, do ktorej sme sa dostali.

Ja mám mnoho názorov vo svojom živote. Či na hudbu, spoločnosť, históriu, ľudské hodnoty a podobne. Ak sa mi niečo páči, tak toho človeka pochválim, alebo keď sa mi niečo nepáči, tak tomu človeku poviem, že to nie je také dobré, ako by som si to predstavoval. Neraz sa mi nepáči, akým smerom sa niektoré veci uberajú. Ale pravdepodobne to tak musí byť, bez toho by to ani nedokázalo fungovať.  Všetko je nastavené žiaľ inak, čo som spomínal vo včerajšom článku.

Aj moje názory vznikali na základe istých podnetov. Nevznikajú len tak náhodne, vidím dané veci a priam ich aj okomentujem. Reagujem na každú jednu situáciu a často sledujem dianie okolo seba. Nespím na vavrínoch, aj to čo vidím, tak napíšem do článku ako to pociťujem. Snažím sa svoje názory nedusiť v sebe, aj keď neraz sa to snažím povedať jemne, aby to nikomu neublížilo a zároveň aby to bolo aj diplomatické. Často v ľudoch sa názory menia a dozrievajú.

Každým rokom sa moje názory menia, takže nie vždy sú stále. Ale je to tak dané životom a mojimi vlastnými skúsenosťami. Môj názor sa vždy odlišuje od názorov ostatných ľudí. Odlišuje sa tým, že často krát idem do jadra daného problému, teda do jeho hĺbky. Snažím sa z ľudmi aj riešiť dané názory, rozprávam sa s nimi a popri tom oni prezentujú svoje názory mne. Zároveň vzniká taká spolupráca medzi ľudmi a mnou, ktorá ma posúva na iný level.

Určite by som chcel dodať, že moje názorové prechody prešli dlhou a ťažkou cestou. Doteraz si vážim každý názor človeka čo mi nejako pomohol. Ale vážim si aj kritické názory, čo mi neraz pomohli dačo vo svojom živote niečo zlepšiť. Pred rokom sa mi ešte ani nesnívalo o tom, že budem robiť niečo čo ma skutočne baví. Proste to bola len myšlienka, ale neskôr sa tá myšlienka, pretavila do reality. Verím že každý svoj názor na dané veci a že sa tých názorov skutočne drží.